Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Promotion of the Tourist Region on The Example of "Mysterious Lower Silesia" Campaign
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podjęto próbę wskazania istoty promocji produktu turystycznego regionu jako ważnego elementu w procesie rozwoju gospodarczego. Prosperity wielu obszarów uzależnione jest w dużej mierze od turystów wydających pieniądze w czasie swojego pobytu. Władze lokalne chcąc zachęcić ich do przyjazdu muszą wykorzystywać w swoich działaniach różnorodne elementy marketingu, a o sile przyciągania decyduje ich umiejętne zastosowanie. Obecnie, aby odnieść sukces nie wystarczy przygotowana atrakcyjna oferta, ale niezbędna staje się odpowiednio dobrana promocja, dzięki której oferowany produkt zostanie wyróżniony spośród podobnych na rynku. W opracowaniu przedstawiono podstawowe cele promocji regionu, a także działania realizowane przez władze samorządowe w ramach kampanii "Tajemniczy Dolny Śląsk". (abstrakt oryginalny)
Summary The paper undertakes an attempt to indicate the core concept of region tourism product promotion. Prosperity of many areas depends, to a great extend, on tourists spending money during their stay. If local authorities want to encourage potential tourists to visit their region they have to take advantage of diversified marketing elements in their activities and if applied skilfully it will manifest itself in bigger numbers of visiting tourists. Currently, in order to accomplish success it is not enough to prepare an attractive offer. It is also indispensible to prepare the properly selected promotional campaign owing to which the offered product will be distinguished among similar ones at the market. In his study the author presents basic goals of region promotion, as well as activities carried out by self-government authorities in the framework of the campaign "Mysterious Lower Silesia". (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
435--447
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2007, s. 22.
- Z. Kruczek, P. Zmyślony, Regiony turystyczne, Proksenia, Kraków 2010, s. 10.
- B. Meyer, Turystyka jako ekonomiczny czynnik kształtowania przestrzeni, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 390.
- A. Panasiuk, Marketing usług turystycznych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 89.
- Strategia rozwoju turystyki w województwie jeleniogórskim, red. A. Rapacz, Urząd Wojewódzki, Jelenia Góra 1997, s. 25.
- M. Korczyńska, Marka miasta, "Marketing i Rynek" 2006, nr 12, s. 3.
- M. Rawski, Wybrane trudności realizacji aspektu czynnościowego w marketingu terytorialnym, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo i komunikacja w regionie, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 596, Ekonomiczne Problemy Usług nr 56, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, Szczecin 2010, s. 69.
- Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego, red. A. Rapacz, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1997, s. 75.
- M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2007, s. 164.
- Badanie ruchu turystycznego na Dolnym Śląsku w ujęciu powiatowym i subregionalnym wg Aktualizacji Programu Rozwoju Turystyki dla Województwa Dolnośląskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wrocław 2012, s. 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260201