PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 30 | 157--171
Tytuł artykułu

Orientacja marketingowa urzędu administracji publicznej na przykładzie Urzędu Transportu Kolejowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Orientation of Public Office, Based on The Example of the Office of Rail Transportation.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorzy w artykule podjęli próbę zdefiniowania orientacji marketingowej instytucji publicznej zajmującej się regulacją rynku usług transportu kolejowego. Zdefiniowali pojęcie usługi regulacyjnej i powody, dla których Urząd Transportu Kolejowego powinien być zorientowany na klienta. Zaproponowali poziomy usługi regulacyjnej i koncepcję marketingu mix. Instytucja regulatora przy wykorzystaniu instrumentów marketingowych, np. PR winna wykazać,że jest społecznie użyteczna w kontekście ochrony interesów klienta finalnego korzystającego z usługi transportu kolejowego.(abstrakt oryginalny)
EN
The authors of the paper tried to define marketing orientation of public institutions involved in the regulation of rail transport market. They defined the concept of regulatory services and the reasons for which the Railway Transport Office should be customer-oriented. Moreover, levels of regulatory services and the concept of marketing mix of regulatory services were proposed. The regulator institution by using marketing tools suchas PR, should show, that it is socially useful in the context of protecting the interests of the railway transport customers.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
  • Urz ą d Transportu Kolejowego ds. Regulacji Rynku
Bibliografia
  • D. Kamerschen,Ekonomia, Fundacja Gospodarcza NSZZ "Solidarność", Gdańsk 1991, s. 4.
  • Polski rynek usług transportowych, red. D.Rucińska, PWE Warszawa 2012, s. 18.
  • Omawianą problematykę zawarto m.in. w kilku grupach rozporządzeń i dyrektyw Unii Europejskiej, a więc w aktach prawa wiążących poszczególne kraje członkowskie. Por. A. Rudnicki,W. Starowicz,Transport miejski - ekspertyza do polityki transpor towej państwa i narodowej strategii rozwoju transportu, "Transport Miejski i Regionalny" 2005, nr 7-8, s.13
  • T. Skoczny,Ochrona konkurencji a prokonkurencyjna regulacja sektorowa, "Problemy Zarządzania" 2004, nr 3, s. 24; T. Skoczny,Uwagi w sprawie problemów niezależnej regulacji sektorowej(materiał niepublikowany), Warszawa 2007, s. 17.
  • W. Hoff,Prawny model regulacji sektorowej, Difin, Warszawa 2008, s. 44.
  • J. Stiglitz,Ekonomia sektora publicznego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 232
  • Ph. Kotler, N. Lee,Marketing w sektorze publicznym, Wyd. Akademickie i Profesjonalne WSPiZ im L. Koźmińskiego, Warszawa 2008, s.4.
  • Railway reform and changes for the use of infrastructure, ECMT, Paris 2005, s. 57
  • Szczególnie, gdy podmiot zarządzający infrastrukturą jest powiązany z jednym lub więcej przewoźnikami, za: J.Majewski,Polityka transportowa Polski w latach 1989-2009(materiał niepublikowany), Pułtusk 2012, s. 56
  • Rynek transportowy jest regulowany na podstawie systemu koncesji (np. transport lotniczy)lub licencji (np. transport samochodowy i kolejowy), za:Wpływ procesów demonopolizacji i konsolidacji w transporcie na sprawność i efektywność jego funkcjonowania, red. W. Paprocki,J.Pieriegud, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2005, s. 81; J. Majewski,Polityka transportowa...,s. 40.
  • M. Antonowicz, M. Król,Regulacja rynku kolejowego w Polsce, w:Tworzenie wartości przedsiębiorstwa na rynku Unii Europejskiej, red. H. Brdulak, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2007, s. 24-25
  • Railway reform..., s. 57.
  • Ph. Kotler, N. Lee,Marketing w sektorze publicznym..., s. 10
  • J. Mazur, A. Sznajder,Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa, Wyd. Wyższej Szkoły Handlowej, Warszawa 1995, s. 15.
  • G. Amstrong, Ph. Kotler,Marketing, Wolters Kluwer business, Warszawa 2012, s. 312.
  • B. Hollins, S. Shinkins,Zarządzanie usługami, PWE, Warszawa 2009, s. 23.
  • A. Styś, Marketing usług, PWE, Warszawa 2003, s. 34
  • Ph. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005, s. 448.
  • Ph. Kotler, N. Lee,Marketing w sektorze publicznym..., s. 10
  • Marketing produktów systemowych, red. L.Żabiński, PWE, Warszawa 2012, s. 36.
  • M. Antonowicz,Urząd Transportu Kolejowego po nowemu, "Rynek Kolejowy" 2013, nr 7,s.69
  • A. Payne., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997, s. 44; A. Styś,Marketing usług..., s. 53-54; J. Perenc,Marketing usług. Wybrane aspekty, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego,Szczecin 2005, s. 106.
  • L. Garbarski,Dylematy pomiaru działań i efektów marketingowych, w Perspektywy rozwoju marketingu, red. S. Makarski, M. Grzybek, "Handel Wewnętrzny" t. 1, Warszawa 2012, s. 69
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260213

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.