PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 29 | 117--126
Tytuł artykułu

Ryzyko banku a ryzyko klienta w działalności detalicznej

Warianty tytułu
The Risk of Bank Versus the Risk of Customer in Retail Banking
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule stwierdzono, że możliwość kształtowania równoważnych stosunków między bankami a klientami detalicznymi jest problematyczna. Przedstawiono ryzyko banku i klienta, które uwidoczniło się w czasie obecnego kryzysu. Wskazano inicjatywy służące zwiększeniu ochrony klienta i - jednocześnie - stabilności sektora bankowego.(abstrakt oryginalny)
EN
This article states that the possibility to shape equivalent relationships between banks and retail clients is problematic. The risk of bank and customer were discussed in reference to the current crisis when they became especially apparent. Moreover, this article identifies initiatives to enhance the consumer protection and simultaneously - the stability of the banking sector.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
117--126
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • D. Korenik, Odpowiedzialność banku komercyjnego, Difin, Warszawa 2009, s. 108-109.
  • A. Lusardi, Household saving behavior: the role of literacy, information and financial education programs, Center for Research on Pensions and Welfare Policies Working Paper 65/07.
  • Raport o stabilności systemu finansowego - grudzień 2009 r., NBP, Warszawa, grudzień 2009, s. 36-45.
  • Raport dotyczący spreadów, UOKiK, Warszawa, wrzesień 2009, s. 12 -16.
  • Rekomendacja S (II) dotycząca dobrych praktyk w zakresie ekspozycji kredytowych zabezpieczonych hipotecznie, KNF, Warszawa 2008.
  • Raport dotyczący spreadów, UOKiK, Warszawa, wrzesień 2009, s. 21 -22.
  • A. Kowalczyk, Klauzule zmienności oprocentowania a atrakcyjność lokat terminowych o zmiennym oprocentowaniu jako formy oszczędzania, "Bank i Kredyt" nr 7, 2007. s. 29-43.
  • J. Grzywacz, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa 2006. s. 158-160.
  • Commission Staff Working Document On The Follow Up In Retail Financial Services to The Consumer Markets Scoreboard, Brussels, 22.9.2009, http://ec.europa.eu/consumers/rights- docs/swd_retail _fin_services_en.pdf, z dnia 18.01.2010 r.
  • L. Dziawgo, Status instytucji zaufania publicznego we współczesnej bankowości: pomiędzy partnership banking a killer banking, w: Finanse 2009, Teoria i praktyka. Bankowość, Uniwersytet Szczeciński, Zeszyty Naukowe nr 548, Szczecin 2009, s. 127.
  • http://ec.europa.eu/internal_market/finservices-retail/docs/credit/resp_lendiiig/feedback_ surnmary_en.pdf
  • M. Iwanicz-Drozdowska, A. Matuszyk, A.K. Nowak, R. Kitala, Produkty finansowe i edukacja finansowa w Polsce na tle wybranych krajów wysoko rozwiniętych, Raport z badań, SGH, Warszawa 2009, http://www.oecd.org/dataoecd/32/48/43539638.pdf. z dnia 18.01.2010 r.
  • W. Szpringer, Społeczna odpowiedzialność banków, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2009, s. 20.
  • http://www.kprm.gov.pl/rzad/decyzje_rzadu/id:3925/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260261

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.