PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1 | 3--10
Tytuł artykułu

Osobowość marki destynacji turystycznej

Autorzy
Warianty tytułu
Personality of Tourism Destination Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest omówienie autorskiego narzędzia badawczego - Inwentarza Atrybutów Destynacji Turystycznych (IADT), przeznaczonego do mierzenia marek destynacji turystycznych, w tym ich osobowości. Kolejnym celem jest zaprezentowanie wyników badania nad marką, w tym osobowością destynacji turystycznej wśród polskich turystów. W badaniu zastosowano IADT. Okazało się, że można wyróżnić ekscytującą i szczerą osobowość marki destynacji turystycznej. IADT, jako drugie na świecie narzędzie do badania osobowości destynacji turystycznej, może przyczynić się do zwiększenia liczby badań nad tym zagadnieniem. Dodatkowo jego zastosowanie umożliwi miastom turystycznym, w szczególności polskim, lepsze zidentyfikowanie swoich przewag konkurencyjnych. Wpłynie to na zwiększenie liczby i wydatków turystów oraz na rozwój tych miejsc. (abstrakt oryginalny)
EN
The key goal of this article is to present authorial research tool, Tourism Destination Attributes Inventory (TDAI). It measures tourism destination brands, including their personalities. The secondary goal is to acquaint the reader with the research findings concerning personality of tourism destination brands among Polish tourists. According to them two dimensions of tourism destination personality were established: sincere and excited. TDAI, as the second research tool to measure tourism destination personality in the world, can increase the input in empirical studies in tourism. Moreover, authorities of tourism destination, that decide to use this tool, especially the Polish ones, can strengthen its competitive advantage. This can increase the number of tourists and the amount of income from tourism in this place. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--10
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski, absolwent; Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, absolwent
Bibliografia
  • 1. Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, 34 (3), s. 347-356.
  • 2. Ekinci, Y., Hosany S. (2006). Destination Personality: An application of Brand Personality to Tourism Destination. Journal of Travel Research, 45 (2), s. 127-139.
  • 3. Śliz J., Żymańczyk M. 2008. Jak promują się polskie miasta? Marketing i Rynek, 10, s. 20-31.
  • 4. UNWTO, Tourism Highlights 2013 Edition, http://dtxtq4w60xqpw.cloudfront.net/sites/all/files/pdf/ unwto_highlights13_en_hr.pdf, dostęp z 27.12.2013.
  • 5. Upadhyaya, M. (2012). Influence of Destination Image and Destination Personality: An Empirical Analysis. Journal of Marketing and Communication, 7 (3), s. 40-46.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260557

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.