PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 31 | 295--310
Tytuł artykułu

Postrzeganie oferty sklepów dyskontowych przez klientów handlu detalicznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Perception of Doscounts Stores' Offer by Clients of Retail Trade
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu zaprezentowano wyniki badań, w których porównano wybrane komponenty oferty handlowej sklepów dyskontowych z ofertą konkurencji. Klienckiej ocenie poddano poziom cen, szerokość asortymentu, jakość oferowanych towarów oraz poziom obsługi. Przyjęto przy tym tezę, że klienci dostrzegają istotne róznice w ofercie dyskontów i innych jednostek handlowych, a warunki kryzysu gospodarczego skłaniają ich do zwiększonych zakupów w sklepach realizujących strategię ograniczonych kosztów przy relatywnie niższych cenach.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents results of research comparing selected components of trade offer of discounts with their competitors offer. Their clients assessed level of prices, width of assortment, quality of commodities and level of service. There was accepted a thesis that clients perceive essential differences between the offer of discounts and other trade units and that conditions of the economic crisis influence on increase of purchases in the shops realizing strategy of low costs and relatively low prices. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • U.Grzega, Nowe zjawiska i procesy rynkowe jako uwarunkowania poziomu zaspokojenia potrzeb konsumentów, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 661, Ekonomiczne Problemy Usług nr 73, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 85.
  • A. Burgiel, Nastroje i oczekiwania konsumentów jako determinanty ich zachowań w warunkach kryzysu, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu otoczeniu, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 661, Ekonomiczne Problemy Usług nr 73, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 11.
  • G. Sobczyk, Koniunktura konsumencka w warunkach dekoniunktury gospodarczej i jej przejawy, w: Perspektywy rozwoju marketingu (tom II), "Handel Wewnętrzny", wrzesień-październik 2012, s. 104-111. s. 36-37.
  • U. Kłosiewicz-Górecka, Strategie przedsiębiorstw handlowych w okresie chwiejnego ożywienia gospodarczego, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Przedsiębiorstwo i konsument w ewoluującym otoczeniu, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 661, Ekonomiczne Problemy Usług nr 73, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 564.
  • I. Penc-Pietrzak, Strategie biznesu i marketingu. Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998, s. 170.
  • B. Pilarczyk, M. Sławińska, H. Mruk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa 2001, s. 226-227.
  • Ph. Kotler, Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 1999, s. 514.
  • P. Waniowski, Różnicowanie cen jako wyraz orientacji na klienta w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Konkurencyjność i wizerunek podmiotów rynkowych, red.G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 710, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 24, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012, s. 238.
  • G. Śmigielska, Efektywność handlu detalicznego w: Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, red. J. Szumilak, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 221.
  • L.M. Lodish, H.L. Morgan, S. Archambeau, Marketing - to działa! Twoja firma więcej warta dzięki przedsiębiorczemu marketingowi, Wolters Kluwer business, Warszawa 2010, s. 86.
  • P. Cyrek, Strategiczne ukierunkowanie działań podmiotów handlu detalicznego żywnością w kontekście współczesnych trendów rozwojowych, "Handel Wewnętrzny" 2011, wrzesień-październik, część 2 (tom II), s. 131-132.
  • U. Kłosiewicz-Górecka, Stan, uwarunkowania i przewidywane zmiany w handlu FMCG w Polsce, w: Szanse i wyzwania dla sektora usług i handlu w Polsce, "Handel Wewnętrzny" 2009, maj, s. 122.
  • P. Cyrek, Determinanty wyboru placówki handlu detalicznego żywnością w ujęciu dynamicznym, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Konkurencyjność i wizerunek podmiotów rynkowych, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 710, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 24, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012,s. 14-17.
  • I. Ozimek, Miejsce sprzedaży a jakość żywności w opinii konsumentów, "Handel Wewnętrzny" maj-czerwiec 2008, nr 3 (314), s. 24-27.
  • Dyskont czy supermarket - szybka zmiana miejsc, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dyskont-czy-supermarket-szybka-zmiana-miejsc-2477727.html (23.02.2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260611

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.