PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 286 Methods and Applications of Multivariate Statistical Analysis | 215--221
Tytuł artykułu

Gravity Unfolding Analysis for Asymmetric Similarities Matrix

Autorzy
Warianty tytułu
Grawitacyjna analiza unfolding dla niesymetrycznej macierzy podobieństw
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The multidimensional unfolding analysis which uses in the structure the gravity function allows consideration and analysis of additional factors (such as market share or brand loyalty), which affect the assessments of respondents preference scores. In classical unfolding models these factors are ignored or assumed to be the same for all objects. The gravity unfolding analysis can also be used for graphical presentation of the data contained in the asymmetric similarity matrix expressing information about changes in respondents' preferences in a definite period. As a result, instead of the configuration of points representing objects and respondents, the configuration of points representing objects at different periods is obtained. (original abstract)
Wielowymiarowa analiza unfolding wykorzystująca w swojej konstrukcji funkcję grawitacji pozwala na uwzględnienie w analizie dodatkowych czynników (takich jak udział w rynku lub lojalność względem marki), które mają wpływ na oceny preferencji respondentów. W klasycznej analizie unfolding udział ten jest ignorowany lub przyjmuje się, że jest on taki sam dla wszystkich obiektów. Grawitacyjna analiza unfolding może być również wykorzystana do graficznej prezentacji danych zawartych w niesymetrycznej macierzy podobieństw. Macierz taka zawiera informacje na temat zmian preferencji respondentów w pewnym okresie. W rezultacie nie otrzymujemy na mapie percepcyjnej, tak jak w przypadku analizy unfolding, konfiguracji punktów i respondentów, ale konfigurację punktów reprezentujących obiekty w różnych okresach. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Borg I., Groenen P. (2005), Modern multidimensional scaling. Theory and applications. Second Edition, Springer-Verlag, New York.
  • Haynes K.E., Fotheringham A.S. (1984), Gravity and Spatial Interaction Models, Beverly Hills, CA: Sage.
  • DeSarbo W. S., Kim J., Choi S. C, Spaluding M. (2002), A Gravity-Based Multidimensional Scaling Model for Deriving Spatial Structures Underlying Consumer Preference/Choice Judgments, Journal of Consumer Research, vol. 29, 91-100.
  • Imaizumi T. (2005), A Gravity-Based Multidimensional Unfolding Model for Preference Data, Innovations in Classification, Data Science, and Information Science, D. Baier, K.-D. Wernecke (red.), Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, New York 2005, s. 238-245.
  • Mayo E.J., Jarvis L.P., Xander J.A. (1988), Beyond the Gravity Model, Journal of the Academy of Marketing Science, 16, 23-29.
  • Zaborski A. (2013), Analiza unfolding z wykorzystaniem modelu grawitacji, Taksonomia 20-21, Klasyfikacja i Analiza danych - teoria i zastosowania, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu {in review).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260847

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.