PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 42 | 23--32
Tytuł artykułu

Główne motywy i postawy polskich banków komercyjnych wobec wdrażania innowacji

Warianty tytułu
The Main Motives and Attitudes of Polish Commercial Banks Towards Entering the Innovations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących głównych motywów podejmowania przez polskie banki komercyjne wysiłków w zakresie wdrażania innowacji. Większość banków nie ustaje w staraniach o utrzymanie silnej pozycji w skomplikowanym otoczeniu rynkowym. Autorka artykułu prezentuje źródła pomysłów na innowacje w bankach, główne powody wdrażania nowych rozwiązań oraz oczekiwane efekty ekonomiczne po ich wprowadzeniu.
EN
The article presents results of research under the main motives of Polish commercial banks of making innovation efforts. The main reason in this case is competition, which became stronger when Poland joined UE. Most of researched banks try to make their market position stronger by implementing some product and technological innovations. They focused for example on Internet banking to be ready to compete with some foreign banks in virtual environment. The most of innovations in polish banks are not original ideas but are adjusted from other banks or institutions. By implementing innovations banks expect to grow the incomes, improve quality of service, build strong relations with costumers. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Berger A.N.: The Economic Effects of Technological Progress: Evidence from the Banking Industry. "Journal of Money, Credit and Banking" 2003, April, s. 141-176.
  • Chrobo R.: Virtuelle Organisation. "Zeitschrift Führung + Organisation" 1996, nr 2, s. 252.
  • Kosiński B.: Zarządzanie przedsiębiorstwem bankowym. Poltext, Warszawa 1999, s. 100-103.
  • Lange A., Wäschle A.: Strategisches Marketing des Internet Banking. [w:] Internet Banking. Red. T.A. Lange. Gabler Verlag, Wiesbaden 1998, s. 81-130.
  • Polasik M.M.: Bankowość internetowa w ocenie prezesów banków. "Bank" 2002, nr 5.
  • Scholz Ch.: Virtuelle Organisation: Konzeption und Realisation. "Zeitschrift Führung + Organisation" 1996, nr 2, s. 204-210.
  • Streeter W.: E-commerce Killer. "ABA Banking Journal" 2000, January.
  • Wiśniewska J.: Ekonomiczne determinanty dyfuzji innowacji produktowych i technologicznych w banku komercyjnym. Rozprawy i Studia t. (DLXXXI) 507. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 232.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260915

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.