PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 2 | 12--19
Tytuł artykułu

Kształcenie z zakresu nauk o zarządzaniu - uwarunkowania i specyfika kierunku studiów

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcjonowanie systemu szkolnictwa wyższego w Polsce i jakość kształcenia na studiach są w ostatnich latach przedmiotem wielu ożywionych dyskusji, a także stają się przewodnim tematem licznych konferencji naukowych. Wydaje się, że zamiast formułować ogólne refleksje w odniesieniu do stanu całej polskiej nauki, które mogą czasami prowadzić do nieuprawnionych wniosków, bardziej zasadne jest skoncentrowanie uwagi na poszczególnych kierunkach studiów. Celem opracowania jest zaprezentowanie rozważań przybliżających cele kształcenia na kierunku "zarządzanie" zgodnie z wytycznymi Krajowych Ram Kwalifikacji, a także omówienie wybranych dylematów związanych z pracą dydaktyczną (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
12--19
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Centralna Komisja ds. Stopni i Tytułów, http://www.ck.gov.pl/index.php/komunikaty-ck?start=5,[17.01.2013].
  • http://www.ck.gov.pl/index.php/postepowania-awansowe/postepowania-habilitacyjne/dziedzina-nauk-ekonomicznych, [17.01.2013].
  • http://ms.gov.pl/pl/deregulacja-dostepu-do-zawodow/, [17.01.2013].
  • Chmielecka E., Marciniak Z., Kraśniewski A., Krajowe ramy kwalifikacji dla polskiego szkolnictwa wyższego, [w:] E. Chmielecka (red.), Autonomia programowa uczelni, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2010, s. 7.
  • Dąbrowski M. , Uczelnie wobec rozwoju technologii społeczeństwa wiedzy, [w:] T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska (red.), Uczelnia opart na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005, s. 64.
  • Drucker P.F., Praktyka zarządzania, MT Biznes, Warszawa 2005, s. 23.
  • Kleiber M., Edukacja, nauka i kultura - kluczowe determinanty przyszłości Polski,"Nauka" 2012, nr 3, Polska Akademia Nauk, Warszawa, s. 7-9.
  • Konarzewska-Gubała E., Romanowska M., Banaszyk P., Przykładowy zbiór efektów kształcenia na studiach I - go stopnia (licencjat) dla kierunku zarządzanie http://www.ue.poznan.pl/att/PRACOWNICY/komunikaty/konferencja_dydaktyczna/2011/Benchmark_ZARZ_DZANIE__I_stopie__26.03.2011.pdf, [17.01.2013].
  • Kurnal J. (red.), Twórcy naukowych podstaw organizacji, PWE, Warszawa 1972, s. 445.
  • Lachiewicz S., Nogalski B. (red.), Osiągnięcia i perspektywy nauk o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa 2010, s. 9.
  • Mischke M.J., Edukacja wyższa pod rządami nowego prawa. Wolność badań i nauczania, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-learning -narzędzia i praktyka, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2012, s. 207.
  • Misja Polskiej Komisji Akredytacyjnej, http://www.pka.edu.pl/index.php?page=misja, [17.01.2013}.
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 8 sierpnia 2011r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych, http://www.bip.nauka.gov.pl/bipmein/index.jsp?place=Menu02&news_cat_id=117&layout=1&page=0, [17.01.2013].
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego (Dz.U. Nr 253 poz. 1520), http://www.nauka.gov.pl/szkolnictwo-wyzsze/krajowe-ramy-kwalifikacji/kra-jowe-ramy-kwalifikacji-dla-szkolnictwa-wyzszego/, [17.01.2013].
  • Rudolf S., Pożądane kierunki zmian w systemie edukacji ekonomicznej, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), E-learning w szkolnictwie wyższym. Potencjał i wykorzystywanie, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2010, s. 12-13.
  • Sułkowski Ł., Epistemologia i metodologia zarządzania, PWE, Warszawa 2012.
  • Sudoł S., Jajuga K., Zakres dyscyplin: ekonomia i nauki o zarządzaniu, http://www.ezit.ue.wroc.pl/szukaj.html?q=zakres+dyscyplin&x=0&y=0, [17.01.2013].
  • Sudoł S., Nauki o zarządzaniu. Węzłowe problemy i kontrowersje, TNOiK Dom Organizatora, Toruń 2007, s. 8.
  • Sudoł S., Zarządzanie jako dyscyplina naukowa. Charakterystyczne cechy nauk o zarządzaniu , [w:] W. Kieżun (red.), Krytycznie i twórczo o zarządzaniu, Wolter Kluwer, Warszawa 2011, s. 111-122.
  • Zawiślak A., Ekonomia. Nauka praw tymczasowych, Warszawska Szkoła Zarządzania - Szkoła Wyższa, Warszawa 2010.
  • Puchalski J., Podstawy nauki o organizacji, Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. Tadeusza Kościuszki, Wrocław 2008, s. 7.
  • Zawiślak A., O kwantach, rynkach i ekonomistach. Ikebana zadziwień i paradoksów, Poltext, Warszawa 2011, s. 21-23.
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2001 r. Nr 112 poz. 1198 ze zmianami).
  • Zimniewicz K., Nauka o organizacji i zarządzaniu, PWN, Warszawa-Poznań 1984, s. 12.
  • Walczak W., Kierunki rozwoju nauk o zarządzaniu - wyzwania współczesności, [w:] A. Czech (red.), Nauki o zarządzaniu - u początków i współcześnie, Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Wydziałowe nr 118, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2012, s. 532-534.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260971

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.