PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 154 Innowacje w finansach i ubezpieczeniach - metody matematyczne i ekonometryczne | 9--21
Tytuł artykułu

Efekt skali w dyskontowaniu subiektywnym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Magnitude Effect in Subjective Discounting
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Według teorii zdyskontowanej użyteczności, czyli klasycznie przyjmowanej teorii podejmowania decyzji w czasie, każda kwota/wielkość dyskontowana w jednakowych warunkach otoczenia powinna być dyskontowana przy użyciu jednakowej stopy dyskonta. Występowanie efektu skali, dość często opisywanego zjawiska, jest niezgodne z tą teorią. Efekt ten polega na tym, że większe wielkości są słabiej dyskontowane w czasie niż mniejsze. Subiektywna stopa dyskonta przy dyskontowaniu 100 zł jest wyższa od subiektywnej stopy dyskonta używanej przy dyskontowaniu 100 000 zł. (fragment tekstu)
EN
According to discounted utility theory, which is considered normative theory of intertemporal choice, every amount of money or other asset discounted in the same circumstances should be discounted with the same discount rate. A lot of scientists claim that in reality subjective discount rates are not constant in constant circumstances. Magnitude effect, quite often described, may cause that bigger amounts are discounted less steeply than smaller ones. In this article results of previous research are described and compared to the results obtained by the author. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Benzion U., Rapoport A., Yagil J., Discount Rates Inferred from Decisions: An Experimental Study, "Management Science" 1989, Vol. 35.
  • Faralla V., Benuzzi F., Nichelli P., Dimitri N., Gain and Losses in Intertemporal Preferences: A Behavioural Study, Labsi Working Paper, 2010, www.labsi. org/wp/labsi33.pdf (23.09.2011).
  • Johnson M.W., Bickel W.K., Within-subject comparison of real and hypothetical money rewards in delay discounting, "Journal of the Experimental analysis of behavior" 2002, Vol. 77.
  • Kirby K.N., Maraković N.N., Delay-discounting probabilistic rewards: Rates decrease as amounts increase, "Psychonomic Bulletin & Review" 1996, Vol. 3.
  • Myerson J., Green L., Discounting of delayed rewards: Models of individual choice, "Journal of the Experimental Analysis of Behavior" 1995, Vol. 64.
  • Odum A.L., Baumann A.A.L., Rimington D.D., Discounting of delayed hypothetical money and food: Effects of amount, "Behavioural Processes" 2006, Vol. 73.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261111

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.