PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 4(24) | 131--145
Tytuł artykułu

Baza noclegowa jako determinanta kreowania produktu turystycznego "pomorska droga św. Jakuba" w województwie zachodniopomorskim

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Accommodation as a Determinant of the Creation of the "The Pomeranian Way Of St. James" Tourist Product in the West Pomeranian Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W procesie kreowania zintegrowanych produktów turystycznych o charakterze przestrzennym spośród wielu uwarunkowań o zróżnicowanym charakterze kluczowe znaczenie mają czynniki wewnętrzne w postaci posiadanych zasobów. Wśród nich, obok walorów i atrakcji turystycznych, podstawowe znacznie ma baza noclegowa, której liczba, jakość i rodzaj mogą stymulować lub utrudniać kreowanie produktu turystycznego. Droga Świętego Jakuba to jeden ze szlaków tematycznych Europy, którego częścią jest Pomorska Droga św. Jakuba przebiegająca wybrzeżem południowego Bałtyku od Litwy do Niemiec (przez Polskę), gdzie łączy się z drogami ze Skandynawii i prowadzi przez Francję do Hiszpanii - włączając się w europejską sieć Dróg Jakubowych. W województwie zachodniopomorskim projektowana Droga św. Jakuba (o długości ok. 400 km) obejmuje przede wszystkim obszary nadmorskie, łącząc blisko sto miejscowości. Baza noclegowa w tej części województwa ma zróżnicowany charakter zarówno w aspekcie ilościowym, jak i jakościowym. W połączeniu z walorami turystycznymi wytyczonego szlaku, mimo miejscowych niedoskonałości, może stanowić podstawę do wykreowania zintegrowanego produktu turystycznego. Jednakże ze względu na jej sezonowy charakter może stanowić także barierę w procesie rozwoju produktu turystycznego Pomorska Droga św. Jakuba w województwie zachodniopomorskim. (abstrakt oryginalny)
EN
In the process of creating integrated spatial tourist products between many various determinants the internal factors in the form of the region's resources are of key importance. Among them, next to tourist values and attractions, accommodation is the most significant. It's quantity, quality and nature can stimulate the creation of tourist products - or make it harder. The Way of St. James is one of Europe's theme trails, part of which is The Pomeranian Way of St. James. It runs along the southern shore of the Baltic Sea, from Lithuania to Germany (through Poland), where it is integrated in the trails from Scandinavia. It then leads through France to Spain and joins the European network of the Ways of St. James. In the West Pomeranian Voivodeship the designed Way of St. James (about 400 km long) covers mainly seaside areas, connecting almost a hundred towns. Accommodation in this part of the voivodeship is diversified in both the quantity and quality aspects. In combination with tourist values of the marked out trail, in spite of the local imperfections, it can be a base for the creation of an integrated tourist product. However, due to its seasonal character, it can also become a barrier in the development of the Pomeranian Way of St. James tourist product in the West Pomeranian Voivodeship. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
131--145
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Duda T., Duda M., Inwentaryzacja oraz waloryzacja atrakcyjności i potencjału turystyczno-kulturowego obiektów sakralnych znajdujących się na projektowanej Pomorskiej Drodze Świętego Jakuba, Agencja Fotograficzno-Redakcyjna Dudowie.pl.
  • Dziedzic E., Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego, SGH, Warszawa 1998.
  • Ekonomika turystyki i rekreacji, red. A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
  • Hołderna-Mielcarek B., Regionalizacja produktu turystycznego, "Rynek Turystyczny" 1998, nr 12, s. 10.
  • Jackowski A., Pielgrzymowanie, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2004.
  • Kotler Ph., Marketing Management. Analysis, Planning and Control, Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 1967.
  • Łazarek R., Ekonomika turystyki. Wybrane zagadnienia, WSE , Warszawa 1999.
  • Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., Geografia turystyki Polski, PWE, Warszawa 2002.
  • Stanton J., Fundamentals of Marketing, McGraw-Hill Company, New York 1975.
  • Uzdrowiska i ich funkcja turystyczno-lecznicza, red. A. Szromek, Proksenia, Kraków 2012.
  • Żemła M., Produkt turystyczny - ujęcie podmiotowe, "Problemy Turystyki 2000", nr 1-2
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261153

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.