PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 26 | 83--94
Tytuł artykułu

Personalizacja procesu komunikacji w ramach działań CRM - możliwości i ograniczenia

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
TheII Personalization of Communication Process in the Framework of CRM Activities - Possibilities and Limitations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne działania rynkowe przedsiębiorstw uwzględniające nowe podejście do kontaktów z klientem wchodzące w zakres CRM (zarządzanie relacjami z klientem) z założenia zmierzają do indywidualizacji oferty oraz personalizacji procesu komunikacji. Sprzyja temu rozwój i wykorzystanie nowych technologii, co w efekcie pozwala na zaawansowany dialog pomiędzy sprzedawcą a klientem. Dzięki interaktywności, jaką oferują np. Internet, telefon oraz inteligentne systemy personalizowanej rekomendacji, przedsiębiorcy mogą różnicować proces komunikacji marketingowej, oferować klientom takie pakiety informacji i produktów, które są dostosowane do konkretnego odbiorcy. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytania: Jakie szanse dają menedżerom nowoczesne systemy personalizacji, jakie realizują zadania? Jakie są konsekwencje takiej indywidualizacji dla procesu komunikacji oraz jak klient reaguje na takie działania? (abstrakt oryginalny)
EN
Today's business market activities take into account the new approach to customer contact within the scope of CRM (Customer Relationship Management). The mentioned business market activities are intended to customization of the offer and personalization of the communication process. It is facilitated by the development and use of new technology, which allows for sophisticated dialogue between the seller and the customer. Due to the interactivity offered by e.g. internet, phone, and intelligent systems of personalized recommendations, entrepreneurs can differentiate the process of marketing communications, serving clients with such packets of information and products that are adapted to a specific recipient. The paper attempts to answer the questions: What are the chances that modern systems of personalization give to managers, what are their tasks? What are the consequences of the individualization of the communication process and how does the customer reacts to such actions? (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • N. Szwarc, Od masowej komunikacji marketingowej po personalizację w e-marketingu, "E-mentor" 2010, nr 3 (35), http://www.ementor.edu.pl/artykul/index/numer/35/id/762 (15.10.2011).
  • M. Raftowicz, Ł. Filipkiewicz, Bariery wdroŜeń systemów CRM w Polsce, http://www.bibliotekacyfrowa.pl/Content/34708/007.pdf (11.10.2011).
  • S. Vogel, Targetowanie i personalizacja - skuteczne narzędzia e-mail marketingu, http://www.sare.pl/baza_wiedzy/artykuly/doc/targetowanie-ipersonalizacja-skuteczne-narzedziaemail-marketingu (20.01.2012).
  • J. Stasieńko, System informatyczny wspomagający zarządzanie relacjami z klientami, http://kis.pwszchelm.pl/publikacje/V/Stasienko.pdf (20.01.2012).
  • J. Dyche, CRM - relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002, s.48.
  • Teradata CRM - szybka i ważna komunikacja z klientem, http://www.teradata.pl/service/ rozwiazania-teradata/rozwiazania-teradatacustomer-management/teradata-crm-szybka-i-waznakomunikacja- z-klientem.html (15.12.2011).
  • P. Zięba, Personalizacja oferty kluczowym czynnikiem sukcesu w walce o klienta i budowie jego lojalności, http://www.logistyka.net.pl/index.php?option=com_content&task=view&id =2449&Itemid= (2.02.2012).
  • Komunikacja marketingowa a personalizacja, http://www.portfel.pl/pl/gospodarka/artykul/ 4/9817/Komunikacja_marketingowa_a_personalizacja (28.03.2011).
  • ITCube CRM w wersji 8.3, http://www.msipolska.pl/menu-gorne/artykul/article/itcube-crmw- wersji 83.html?tx_ttnews%5BbackPid%5D=938&cHash=9f0a41e2b2 (30.02.2012).
  • Usługa PDF, http://www.printsoft.pl/PDF/PDFUsluga.pdf (23.02.2012).
  • Dzięki fuzji ze Skype Microsoft przeniesie komunikację biznesową na nowy poziom. Rewolucja w komunikacji, http://crm-online-blog.pl/tag/biznesowe-crm/ (20.06.2011).
  • Personalizacja to "spirala śmierci" CRM, http://www.crm.pl/pokaz.php?kategoria=8& rodzaj=1&id=147 (15.12.2011).
  • J. Nowak, Witaj Szanowny - czyli personalizacja komunikacji z klientem w Internecie, http://dlafirmy.info.pl/2520_witaj_szanowny_-_czyli_personalizacja_komunikacji_z_klientem _w_internecie_.htm (24. 03.2009).
  • J. Nowak, Szanowna Pani czy Witaj Klientko? Kiedy nie znasz imienia ani nazwiska, http://www- copywriting.pl/articles/Szanowna_Pani_czy_Witaj_Klientko_.html (20.02.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261201

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.