PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 2 | 22--28
Tytuł artykułu

Poziom kompetencji wirtualnych pokolenia Y i C- ocena na podstawie autodiagnozy studentów

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój techniki i informatyzacja wymuszają kształtowanie nowych kompetencji, które coraz częściej nazywa się wirtualnymi. Obejmują one wirtualną skuteczność, wirtualne kompetencje społeczne oraz umiejętność korzystania z mediów społecznościowych. Zgodnie z danymi statystycznymi największy odsetek użytkowników komputerów oraz internetu w Polsce to osoby młode, zaliczane do pokolenia Y oraz C. W artykule przedstawiono wyniki badań empirycznych, których celem była ocena poziomu kompetencji wirtualnych przedstawicieli najmłodszych generacji. (abstrakt oryginalny
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Batorski D., Korzystanie z technologii komunikacyjno-informacyjnych, [w:] J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza społeczna. Warunki i jakość życia Polaków, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2011.
  • Bednarek J., Nowe kompetencje medialne, [w:] W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.), Media, edukacja, kultura: w stronę edukacji medialnej, PTTiME, Poznań-Rzeszów 2012.
  • Berkowitz E.N., Essentials of Health Care Marketing, Jones & Barlett Publishers, Sudbury 2006.
  • Bober W.J., Powinność w świecie cyfrowym. Etyka komputerowa w świetle współczesnej filozofii moralnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Bołtuć P., Złe prawo autorskie przyczyną bezprawia - recenzja, "e-mentor" 2010, nr 1.
  • . Deal J.J, Altman D.G., Rogelberg S.G., Millennials at Work: What We Know and What We Need to Do (If Anything), "Journal of Business & Psychology" 2010, czerwiec.
  • Friedrich R,. Peterson M, Koster A., Blum S., The Rise of Generation. C. Implications for the World of 2020, Booz & Company 2010.
  • Hardey M., Generation C: Content, Creation, Connections and Choice, "International Journal of Market Research" 2011, maj.
  • Huntley R., The World According to Y: Inside the New Adult Generation, Allen & Unwin 2006.
  • Kirwil L., Polskie dzieci w Internecie. Zagrożenia bezpieczeństwo - część 2. Częściowy raport z badań EU Kids Online II przeprowadzonych wśród dzieci w wieku 9-16 lat i ich rodziców, SWPS - EU Kids Online - PL, Warszawa 2011.
  • Kwiatkowska D., Dąbrowski M., Dojrzałość technologiczna uczniów w świetle wyników badań ankietowych, "e-mentor" 2012, nr 1.
  • Lubina E., Ewolucja języka edukacji zdalnej, "e-mentor" 2005, nr 4.
  • Maddux C.D.,. Johnson D.L, Type II Uses Technology Education: Project, Case Studies, and Software Applications, Haworth Press 2006.
  • Marquis B.L., Huston C.J., Leadership Roles and Management Functions in Nursing: Theory and Applications, Lippincott Williams & Wilkins, Filadelfia 2008.
  • Martens A., , Formy i normy - język komunikacji internetowej. Rozważania wstępne, Kwartalnik Internetowy "Komunikacja Społeczna" 2012, nr 2.
  • Opolska, A. Karbowski A. , Cichocki , Wirtualna inteligencja emocjonalna, "e-mentor" 2009, nr 3.
  • T.H. Reisenwitz, R. Iyer, Differences in generation x and generationy: Implications for the organization and marketers, "Marketing Management Journal" 2009, wrzesień.
  • Rideout V.J., Foehr U.G., Roberts D.F., Generation M. Media in the Lives of 8-to 18-Year-Olds, A Kaiser Family Foundation Study, Menlo Park 2010.
  • Shepard L., How to Be the Employee Your Company Can't Live Without: 18 Ways to Become Indispensable, Wiley Default, Nowy Jork 2006.
  • Small G., Vorgan G., iBrain:Surviving the Technological Alteration of the Modern Mind, Harper Collins Publishers, Nowy Jork 2008.
  • Szpunar M., Społeczności wirtualne jako nowy typ społeczności - eksplikacja socjologiczna, "Studia Socjologiczne" 2004, nr 2 (173).
  • Wang Y., Haggerty N., Knowledge transfer in virtual settings: the role of individual virtual competency, "International System Journal" 2009, listopad.
  • Wieczorkowska G Wierzbiński., J., Statystyka. Analiza badań społecznych, Wyd. Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261217

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.