PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 147 Turystyka miejska. Prawidłowości i determinanty rozwoju | 107--116
Tytuł artykułu

Metody oceny skuteczności wydarzeń w kształtowaniu wizerunku miejsca

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Research Methods Used to Assess Cultural and Sports Events Impact on Host Destination Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie metod oceny skuteczności wydarzeń w realizacji jednej z ich funkcji jako narzędzia komunikacji marketingowej - wzmacniania lub kształtowania wizerunku miejsca. Cel został zrealizowany poprzez analizę treści artykułów dotyczących oceny wpływu wydarzeń na wizerunek miejsca ich organizacji, w której wzięto pod uwagę m.in. zakres przedmiotowy i podmiotowy badania, metody i techniki zbierania informacji, sposób doboru próby, badane aspekty wizerunku oraz sposoby analizy danych. (fragment tekstu)
EN
The aim of this paper is to present research methods used to evaluate impact of events on destination image. Author made a comparison of methods presented in research papers. This comparison included objective and subjective scope, measurement point in time, analytical methods and studied components of image. In conclusions some study limitations and future research directions, are discussed.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • D. Getz: Event Tourism: Definition, Evolution, and Research. "Tourism Management" 2008, No. 29, s. 405-406.
  • A. Szromink: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Wolters Kluwer, Kraków 2008, s. 24-25.
  • Komunikowanie się w marketingu. Red. H. Mruk. PWE, Warszawa 2004, s. 184-185; T. Żabińska: Wydarzenie jako produkt turystyczny i narzędzie komunikacji marketingowej. W: Współczesny marketing. Strategie. Red. G. Sobczyk. PWE, Warszawa 2008.
  • D. Getz: Event Management & Event Tourism. Cognizant Communication Corporation, New York 2005.
  • Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn. Instytut Marketingu, Kraków 2003, s. 274.
  • A. Proszowska-Sala, M. Florek: Promocja miast. Nowa perspektywa. Stroer, Warszawa 2010, s. 93.
  • G. Brown, L. Chalip, L. Jago, T. Mules: Developing Brand Australia: Examining Role of Events. In: Destination branding - creating the unique destination proposition. Ed. N. Morgan, A. Pritchard, R. Pride. Butterworth-Heinemann, Oxford 2010, s. 282.
  • G.A.J. Bowdin, J. Allen, W. O'Tolle, R. Harris, I. McDonnell: Events Management. A Butterworth- Heinemann, Oxford 2011, s. 127-129
  • A. Szromnik: Pozycjonowanie jako podstawa strategii marketingowej miast i regionów. "Samorząd Terytorialny" 2011, nr 7-8, s. 94.
  • Ph. Kotler, D.H. Haider, I. Rein: Marketing Places - Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations. The Free Press, New York 1993, s. 141.
  • E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska: Wizerunek miasta od koncepcji do wdrożenia. Wolters Kluwer, Warszawa 2009, s. 32.
  • J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan: Zarządzanie marką. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • G. Richards, J. Wilson: The Impact of Cultural Events on City Image: Rotterdam, Cultural Capital of Europe 2001. "Urban studies" 2004, Vol. 41, No. 10, s. 1933.
  • Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu. Red. M. Walesiak, E. Gatnar. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 104.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261261

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.