PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 104 Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 1 | 123--132
Tytuł artykułu

Uwagi o nowym zarządzaniu w nowej gospodarce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Notes on the New Management in the New Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Organizacje działają dzisiaj w niekorzystnym dla siebie otoczeniu rozumianym jako całokształt zjawisk, procesów i instytucji kształtujących ich stosunki wymienne,możliwości sprzedaży, zakres działania i perspektywy rozwojowe. Otoczenie to staje się coraz mniej stabilne, bardziej wymagające i niepewne, co pomniejsza możliwości zapewnienia sobie przez przedsiębiorstwo trwałej egzystencji i długofalowego rozwoju, dzięki właściwemu definiowaniu potrzeb rynku i ich zaspokajania w sposób bardziej efektywny, niż czyni to konkurencja.(fragment tekstu)
EN
This paper presents the thesis that the New Economy (Polish economy), and suggests new challenges for companies operating as actors and managers, as organizers and managers functioning and operation of these companies. What is needed is a change in the orientation of the theory and practice of management thinking, to whom and why to serve organized, collective action and encourage entrepreneurship, and about what should be the mission of a modern and effective science of management.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bazzichi O.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, "Społeczeństwo"2003, nr 3-4.
  • Blanchard K., O'Connor M.: Zarządzanie przez wartości, Warszawa 2008.
  • Bloom H., Calori R., De Woot Ph.: Zarządzanie europejskie, Poltext, Warszawa 1995.
  • Crozier M.: Przedsiębiorstwo na podsłuchu, PWE, Warszawa 2003.
  • Drucker P.F.: Praktyka zarządzania, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Flack F.: Kultura przedsiębiorstwa i odpowiedzialność społeczna, "Społeczeństwo"2003, nr 3-4.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K.: Koncepcja kreowania organizacji inteligentnej w przedsiębiorstwach, "Organizacja i Kierowanie" 1997, nr 4.
  • Hutt M.D., Speh Th.W.: Zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 1997.
  • Kay J.: Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • McKenna R.: Marketing is Everything, "Harvard Business Review" 1991, nr 1-2.
  • Penc J.: Nowe zarządzanie w nowej gospodarce, Warszawa 2010.
  • Penc J.: Reengineering działania firmy, "Manager" 2005, nr. 10.
  • Tofflerowie A. i H.: Budowa nowej organizacji. Polityka trzeciej fali, Wydawnictwo "Zysk i S-ka", Poznań 1996.
  • Wawrzyniak B.: Zrozumieć współczesne przedsiębiorstwo, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 1996.
  • Wawrzyniak B.: Innowacje i przedsiębiorczość w przebudowie polskich przedsiębiorstw, KNOiZ PAN, Warszawa 2007.
  • Zbiegień-Maciąg L.: Etyka zarządzania, CIM, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261367

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.