PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 23 | 117--126
Tytuł artykułu

Społecznie odpowiedzialne banki szansą na rozwój regionu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Socially Responsible Banks as the Opportunity for Region Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społecznie odpowiedzialny biznes (CSR) jest dobrowolną strategią uwzględniającą etyczne,społeczne i ekologiczne aspekty działalności gospodarczej. Współpraca oraz dialog pomiędzy sektorem bankowym i przedsiębiorcami stwarza możliwości skuteczniejszego działania, przyczynia się do utrzymania oraz tworzenia nowych miejsc pracy w regionie. Rolą społeczną banku powinna być pomoc innym podmiotom gospodarczym w realizacji ich przedsięwzięć biznesowych. Bank, który realizuje swoją misję jako zobowiązania wobec społeczeństwa, przyczynia się do harmonijnego rozwoju gospodarki regionu. Społecznie odpowiedzialne banki stanowią wkład w realizację polityki rozwoju gospodarczego. (abstrakt oryginalny)
EN
Corporate social responsibility (CSR) is a voluntary s trategy taking into account ethical, so- cial and environmental aspects of economic activity . Cooperation and dialogue between the bank- ing sector and entrepreneurs, creates opportunities for effective action and hence creates job opportunity in the region. One of the social roles of the bank will be to help other businesses to achieve their business ventures. Bank, which carries out its mission should have a commitment to society and make a harmonious development of the re gion's economy. Banks which are socially responsible will always contributes sufficient help to implement economic development policies. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • M. Łosiewicz,Wiedza i kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw w skali regionu, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2009, s. 143.
  • W. Dziemianowicz,Kapitał zagraniczny a rozwój regionalny i lokalny w Polsce, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1997, s. 29.
  • Słownik rozwoju regionalnego, red. M. Kozak, A. Pyszkowski, R. Szewczyk, Polska AgencjaRozwoju Regionalnego, Warszawa 2001, s. 46
  • G. Bartkowiak,Społeczna odpowiedzialność biznesu, Difin, Warszawa 2011, s. 23.
  • Strategia Europa 2020 oznacza również odpowiedzialność dla przyjmującej prezydencję Polski, "Dziennik Gazeta Prawna" 2011, nr 6, s. 2.
  • The Role of Business in Society, http://www.wbcsd.org/plugins/DocSearch/details.asp?txtDocTitle=corporate social responsibility&txtDocText=corporate social responsibil-ity&DocTypeId=-1&ObjectId=MjMyMjc&URLBack=result%2Easp%3FtxtDocTitle%3Dcorpo rate+social+responsibility%26txtDocText%3Dcorporate+social+responsibility%26DocTypeId%3D%2D1%26SortOrder%3D%26CurPage%3D10
  • M. Weryński,Każdy przedsiębiorca potrzebuje fachowego wsparcia banku, "Dziennik GazetaPrawna" 2011, nr 209 (3095), s. H6.
  • A. Lubowski,Optymizm na wyrost, "Polityka" 2012, nr 1, s. 22
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261437

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.