PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 7 | 141--151
Tytuł artykułu

Wzajemne zależności między koncepcją społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw a zasadami zarządzania jakością

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Correlation between the Concept of Corporate Social Responsibility and the Principles of Quality Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne przedsiębiorstwa w swych dążeniach do osiągnięcia i utrzymania pozycji konkurencyjnej na rynku są coraz bardziej świadome znaczenia konieczności zmian organizacyjnych i zarządczych zmierzających w kierunku uwzględniania koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Urzeczywistnianie teoretycznych postulatów CSR nie jest zadaniem łatwym. Pomocne w tym zakresie może być respektowanie podstawowych zasad zarządzania jakością. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na wzajemne powiązania pomiędzy podstawowymi zasadami zarządzania jakością a głównymi założeniami koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw oraz uwypuklenie sensu, znaczenia i wagi zarówno respektowania zasad zarządzania jakością, jak i implementacji założeń społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.(abstrakt oryginalny)
EN
Modern companies in their efforts to achieve and maintain a competitive position on the market are becoming increasingly aware of the importance of the need for organizational and management changes towards considering the concept of corporate social responsibility. The implementation of the theoretical postulates of CSR is not an easy task. Respecting the fundamental principles of quality management may be helpful. The purpose of this article is to draw attention to the interrelationship between the basic principles of quality management and the main elements of the concept of corporate social responsibility and to highlight the sense, significance and importance of respecting the principles of quality management as well as implementation of the principles of corporate social responsibility. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa 2011.
  • Bugdol M., Jedynak P., Współczesne systemy zarządzania. Jakość, bezpieczeństwo, ryzyko, Helion, Gliwice 2012.
  • Dżoga M. i in., Dobra praktyka CSR. Element strategii firmy, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Warszawa 2010.
  • Gajewski A.S., Wstęp do zarządzania jakością, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie, Tarnów 2007.
  • Łukasiewicz-Kamińska A., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa 2011.
  • Popularny słownik języka polskiego, Wilga, Warszawa 2000.
  • Przedsiębiorcy w Polsce. Fakty, liczby, przykłady, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, 2012, http://konfederacjalewiatan.pl/_files/publikacje/polska.pdf (2.05.13).
  • Rudnicka A., CSR - doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  • Sokołowicz W., Srzednicki A., ISO - System zarządzania jakością oraz inne systemy oparte na normach, C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Szczepańska K., Zarządzanie jakością. W dążeniu do doskonałości, C.H. Beck, Warszawa 2011.
  • Ziółkowski S., Systemy zarządzania jakością w małych i średnich firmach. Vademecum menedżera jakości, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261463

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.