PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 2 | 365--374
Tytuł artykułu

Ewolucja usług zdrowotnych wyzwaniem dla marketingu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnim dziesięcioleciu wyraźnie wzrosło znaczenie usług w gospodarce zarówno światowej, jak i krajowej. Usługi odgrywają kluczową rolę w nowoczesnej gospodarce, podobnie jak przemysł w gospodarce przemysłowej. Zwraca się uwagę, iż to właśnie usługi stwarzają szansę na poprawę sytuacji na rynku pracy. Wzrost znaczenia usług wiąże się ze zmianami demograficznymi, społecznymi, gospodarczymi i politycznymi. Współczesny konsument w krajach wysoko i średnio rozwiniętych przeznacza coraz większą część swoich dochodów na zakup usług niematerialnych, głównie społecznych (w tym usług ochrony zdrowia). Zachodzące zmiany w otoczeniu organizacji świadczących usługi zdrowotne, jak przystąpienie do UE oraz proces globalizacji, nie pozostają bez wpływu na ich funkcjonowanie. (fragment tekstu)
EN
The changes of health concept as well as interconnected health policy have led to a fundamental turn in the marketing attitude towards health care service. The direction of these changes has been manifested in leaving marketing connected with sales and single contacts with health care organizations for discovering the sense of relationship, quality and value perceived by customers. Contemporary health care organizations have been assigned new tasks based on creating a lasting relation with the customer, who is the co-creator of the service, through improving the purchaser's service. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
365--374
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Dobska M., Dobski P., Marketing usług medycznych, Infor, Warszawa 2000
  • Gazeta Prawna nr 65 (1430) 4 kwietnia 2005
  • Getzen T.E., Ekonomika zdrowia, Teoria i praktyka, przekład M. Jakubiak, T. Żukowski, red. K. Tymowska, PWN, Warszawa 2000
  • Hibner E., Zarządzanie w systemie ochrony zdrowia, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, Łódź 2003
  • Karski J.B., Zdrowie i promocja zdrowia, w: Promocja zdrowia, red. J.B. Karski, Z. Słońska, B.H. Wasilewski, Sanmedia, Warszawa 1994
  • Payne A., Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWE, Warszawa 1993
  • Rogoziński K., Nowy marketing usług, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1998
  • Rudnicki L., Zmiany w konsumpcji polskich gospodarstw domowych w okresie transformacji systemowej, w: Marketing u progu XXI wieku, Księga Jubileuszowa dla uczczenia 70-urodzin prof. J. Altkorna, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2001
  • Rynek wewnętrzny usług zdrowotnych i jego uczestnicy, w: Zarządzanie finansami, logistyka i marketing w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej, Wybrane problemy, Aspekt teoretyczno-praktyczny, red. M.M. Smoleń, Łódź 2002
  • Styś A., Proces zarządzania marketingowego w sferze usług - identyfikacja problematyki, w: Zarządzanie marketingowe w sferze usług, red. A. Styś, Wrocław 2001
  • Topór-Mądry R., Glis-Januszewska A., Lubawa K., Szacowanie potrzeb zdrowotnych. Zdrowie i zarządzanie, tom V, nr 2, 2003
  • Tymowska K., Przerzucanie kosztów w systemie opieki zdrowotnej w Polsce. Zdrowie i zarządzanie tom V, nr 1, 2003
  • Urbaniak B., Skutki rozwoju gospodarki opartej na technologiach informacyjnych, w: Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, red. Z. Wiśniewski, A. Pocztowski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
  • Włodarczyk C., Promocja zdrowia a polityka zdrowotna, Perspektywa uniwersalna i perspektywa lokalna, w: Promocja zdrowia, red. J.B. Karki, Z. Słońska, B.W. Wasilewski, Sanmedia, Warszawa 1994
  • Włodarczyk W.C., Reforma opieki zdrowotnej w Polsce, Studium polityki zdrowotnej, Uniwesyteckie Wydawnictwo Medyczne "Vesalius", Kraków 1998
  • Wybrane przepisy prawne, Zbiór dla inspektorów pracy, Główny Inspektorat Pracy, zeszyt 29, Warszawa 2002
  • Zarządzanie finansami, logistyka i marketing w samodzielnym publicznym zakładzie opieki zdrowotnej. Wybrane problemy. Aspekt teoretyczno-praktyczny, red. M.M. Smoleń, Łódź 2002
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, red. Z. Wiśniewski, A. Pocztowski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261505

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.