PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 4(20) | 75--88
Tytuł artykułu

Profile konsumentów indywidualnych hoteli typu spa i wellness - zarys problematyki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Profiles Of Individual Customers of Spa And Wellness Hotels - Outline of Problems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analizując tempo rozwoju hotelowych obszarów spa i wellness także na polskim rynku, warto zadać sobie pytania, kim jest indywidualny konsument korzystający z tego typu usług oraz jakie są motywy zakupu i korzystania przez niego z produktu wellness? Zapoznanie się z motywami, które skłaniają konsumentów indywidualnych do korzystania z usług hotelarskich realizowanych na rynku turystyki spa i wellness jest sprawą ważną, ponieważ odpowiedzi na pytanie, dlaczego konsument tak postępuje, pozwalają zrozumieć jego oczekiwania. Określenie sylwetki konsumenta indywidualnego daje natomiast hotelowi informacje, jak dobrać odpowiednie menu usług hotelarskich, kierowanych na rynek turystyki spa i wellness oraz jak opracować dla nich skuteczne narzędzia marketingowe.(abstrakt oryginalny)
EN
The article analyses the market of the customers of spa and wellness hotels. The idea of spa and the philosophy of wellness have been demonstrated in the aspect of approach to the hotel product expected by consumers. The difference between the concept of spa and wellness as well as the polysemous character of the spa concept have been emphasised. Two elementary groups of segmentation criteria have been distinguished for this market: variables describing characteristics of consumers and variables explaining behaviours of consumers in order to enable the segmentation of the market of spa and wellness hotel products. On the basis of the defined criteria of segmentation, taking into account the results of own research by authors, the profiles of consumers coming to spa and wellness hotels mainly with the pro - health objective have been created.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
autor
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Bibliografia
  • Ch. Smith, P. Jenner, Health Tourism in Europe, "Travel and Tourism Analyst" 2000, nr 1, s. 42.
  • J.N. Goodrich, Health Tourism: A New Positioning for Tourist Destinations, "Journal of International Consumer Marketing" 2004, vol. 6, nr 3-4, s. 227-238.
  • N. Sallmann, Megatrend Wellness & Spa dla rynku usług wolnego czasu i hotelarstwa w XXI wieku, Wydawnictwo Polska Akademia Gościnności, Kraków 2010, s. 77.
  • K.T. Illing, Gesundheitstourismus und Spa - Management, München 2009, s. 78-81.
  • W. Anspaugh, Wellness, McGraw Hill, New York 2005, s. 18, www.experienceispa.com.
  • S.E. Spivack, Health spa development in the US: A Burgeoning Component of Sport Tourism, w: "Journal of Vacation Marketing" 1998, vol. 4, nr 1, s. 70.
  • J. Altkorn, Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 71.
  • L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2001, s. 170.
  • Czynniki wpływające na jakość i konkurencyjność usług turystycznych w miejscowościach uzdrowiskowych, red. T. Burzyński, Wydawnictwo Instytut Turystyki w Krakowie Sp. z o.o., Kraków 2005, s. 119.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261537

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.