PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 4(20) | 255--266
Tytuł artykułu

Potencjalne segmenty rynku turystyki wiejskiej w Sudetach Wschodnich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Potential Segments Of Market Of Country Tourism In Eastern Sudety Mountains
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niewątpliwie turystyka jest specyficznym, a przy tym niezwykle istotnym działem gospodarki narodowej. Wzajemne relacje zarówno w płaszczyźnie horyzontalnej (różnorodne, zależne od celu i miejsca pobytu rodzaje turystyki), jak i wertykalnej (względne interakcje powodują, że turystyka nie występuje w postaci rodzajowo jednorodnej). Jest to bardzo złożony system. Rozwój tury-styki jest, jak żaden inny kierunek gospodarowania, ściśle skorelowany z poziomem innych usług, takich jak: hotelarstwo, handel czy gastronomia. Wzajemne interakcje działowe, ich zasób czy też jakość są wiodącym bodźcem rozwoju obszaru. To właśnie turystyka zarówno w sposób bezpośredni (świadczenie usług turystycznych), jak i pośredni (rozwój innych, generowanych przez turystykę form usług), jest potencjalnym źródłem dochodów mieszkańców. Przez swoją złożoność i wieloaspektowość turystyka jest też interesującym polem badawczym. Jest zatem zagadnieniem, pozostającym w szerokim spektrum naukowych zainteresowań. Przedstawiciele każdej z grup naukowych określają przedmiot, który jest udostępniany i konsumowany przez turystę, czyli produkt turystyczny.(abstrakt oryginalny)
EN
Research was carried out on beauty spots of Zlote Mountains. A "face it face" technique was used and questions concerned the influence e.g. of singing of birds, smell, wind to the level of the impression of the receipt of the landscape. Analyses show the lack of clear grounds for the perception of advantages for de-termining the relation between the age of the tourist and the level of the impression of landscape. It can only be suggested that interaction of this type exists. An individual tourist with the higher education which arrived here from the city of average size (50-100 thousands of residents) and mainly from western and central regions of the country is characterized by a greater sensitivity of the receipt. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
255--266
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ph. Kotler, Marketing, Gebelthner i S-ka Warszawa 1994, s. 400
  • M. Marks, Typy działań promocyjnych podejmowanych w gminach wiejskich, w: Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Studia KPZK PAN, t. CXII, Warszawa 2002, s. 204-219.
  • T. Dzikowska, J. Oleszek, 2009, Programowanie rozwoju i zarządzanie usługami agroturystycznymi z wykorzystaniem instrumentów planowania przestrzennego, w: Rola turystyki w gospodarce regionu, vol. II. Usługi turystyczne jako podstawa gospodarki turystycznej, red. J. Marak, J. Wyrzykowski, Wyd. Wyższa Szkoła Handlowa, Wrocław, s. 57-62; J. Oleszek, Właściwość krajobrazu jako produkt turystyczny regionu - próba identyfikacji na przykładzie Ziemi Kłodzkiej, Zeszyty Naukowe AR Wrocław, Geodezja i Urządzenia Rolne nr 464, Wrocław 2003, s.177-188
  • T. Wolber, Landtourismus in Ostdeutschland, Ländlicher Raum, Agrarsozialle Gesell-schaft e.V. Göttingen 2011, s. 38-39.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261643

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.