PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 7 | 129--137
Tytuł artykułu

Innowacje w sektorze usług w Polsce a zmiany w zatrudnieniu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovation in the Service Sector in Poland and Changes in Employment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zidentyfikowanie zmian zachodzących wewnątrz sektora usług w Polsce pod wpływem innowacji. Realizacja postawionego celu została przeprowadzona w dwóch etapach. Rozważania w etapie pierwszym skoncentrowane są na wyjaśnieniu specyfiki innowacji w usługach. Przeprowadzona analiza danych statystycznych pozwoliła rozpoznać różnice pomiędzy innowacjami w sektorze usług i w sektorze przedsiębiorstw przemysłowych. Etap drugi dotyczył zmian zachodzących wewnątrz sektora usług w zakresie struktury i dynamiki zatrudnienia.(abstrakt oryginalny)
EN
This paper attempts to identify the transformations taking place in the Polish services sector due to innovation. The analysis covers the 2006-2009 period. The research objective is attained in two steps. Step 1 is the explanation of the services innovation specifics. An analysis of statistical data will lead to identification of the differences between innovations in services and in industry. Step 2 deals with the transformations which take place in the services sector and affect the employment structure and dynamics. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bywalec Cz., O istocie i klasyfikacji usług - polemicznie, "Wiadomości Statystyczne" 2002, nr 1.
  • Castells M., Społeczeństwo sieci, PWN, Warszawa 2007.
  • Daszkowska M., Usługi. Produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa 1998.
  • Dolfsma W., The Process of New Service Development: Issues of Formalization and Appropriability, ERIM Report Series Reference No. ERS-2004-051-ORG, 2004.
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2006-2009, GUS, Informacje i Opracowania Statystyczne, Warszawa 2010.
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2008-2010, GUS, Informacje i Opracowania Statystyczne, Warszawa 2012.
  • Fagerberg J., Mowery D., Nelson R., The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press, Oxford 2007.
  • Howells J., Innovation & Services: New Conceptual Frameworks., "CRIC Discussion Paper" 2000, no. 38, University of Manchester.
  • Karpiński A., Paradysz S., Ziemiecki J., Zmiany struktury gospodarki w Polsce do roku 2010. Polska na tle Unii Europejskiej, Komitet Prognoz "Polska w XXI wieku" przy Prezydium PAN, Warszawa 1999.
  • Mangold K., Die Welt der Dienstleistung. Perspektiven für Arbeit und Gesellschaft im 21. Jahrhundert, Frankfurt am Main 1998.
  • Mongiało D., Cechy charakterystyczne rynku usług i jego struktura w Unii Europejskiej, "Ekonomista" 2000, nr 1.
  • Niedzielski P., Rychlik K., Innowacje w sektorze produkcyjnym i usługowym - odmienność czy podobieństwo?, w: Wiedza, innowacje i gospodarka oparta na wiedzy, red. E. Stawasz, P. Niedzielski, K. Matusiak, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 453, Szczecin 2006.
  • Pracujący w gospodarce narodowej w 2010 r., GUS, Warszawa 2011.
  • Rogoziński K., Spór o istnienie usług, "Wiadomości Statystyczne" 2002, nr 2.
  • Węgrzyn G., Service Sector Innovations as a Source of Structural Changes in the Labour Market, "Актуальні проблеми економіки" 2012, vol. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261663

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.