PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 25 Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku | 119--132
Tytuł artykułu

Orientacja na klienta na modelu CMM w procesie innowacji i wprowadzania produktu na rynek

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Orientation in the Capability Maturity Model in the Process of Product Innovation and Introduction on Market.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę przedstawienia dowodów zarówno teoretycznych, jak i empirycznych o użyteczności modelu zdolności - dojrzałości CMM (Capability Maturity Model) oraz korzyści otrzymywanych z inwestowania w doskonalenie procesu innowacji i wprowadzania produktu na rynek. Przedstawiono dźwignie strategiczne, determinujące skuteczność procesu oraz wyzwania, przed którymi stoi organizacja, aby miała wpływ na poziom sukcesu nowego produktu na rynku, osiągając najwyższy poziom dojrzałości w CMM. Z perspektywy kierowniczej, decydujące znaczenie ma ciągłe doskonalenie uzależnione od systematycznego identyfikowania problemów w przedsiębiorstwie, niezależnie od podejmowanych działań usprawniających procesy innowacji produktu - bez względu na wybraną strukturę usprawnień. Zdolność do osiągania tego celu zależy od kompetencji kierowniczych, wsparcia i inwestycji. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses some of the theoretical and empirical evidence on the value obtained from investing in product innovation process improvement and introduction on market using the Capability Maturity Model (CMM). Business drivers for process improvement and some challenges in organization change are described, along with data on the impact on new product success of achieving the five maturity levels in the CMM. From an executive perspective, the crucial point is that continual improvement depends on systematically addressing the problems facing the organization -- regardless of the improvement framework selected in product innovation process. This "constancy of purpose" depends on management competences, support and investment.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • I.P. Rutkowski, Metodyczne i kompetencyjne uwarunkowania rozwoju nowego produktu w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2006, s.176-192.
  • Standard CMMI® Appraisal Method for Process Improvement (SCAMPISM) CMMISM for Systems Engineering, Software Engineering, Integrated Product and Process Development, and Supplier Sourcing (CMMI-SE/SW/IPPD/SS, V1.3), Carnegie Mellon University 2011.
  • M.C. Paulk, B. Curtis, M.B. Chrissis, C.C. Weber, Capability maturity model for software, Software Engineering Institute Technical Report No. CMU/SEI-1993-TR-24, sec. 2.3
  • K. Eisenhardt, B. Tabrizi, Accelerating adaptive processes: Product innovation in the global computer industry. Administrative Science Quarterly 40, s. 84-110.
  • Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw, red. W. Janasz, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2002, s. 62-64.
  • K. Crow, Benchmarking best practices to improve product development, DRM Associates,USA California 1999
  • K.A. Crow, Implementing integrated product development practices: lessons learned, DMR Associates 1994.
  • K. Dooley, A. Subra, J. Anderson, Adoption rates and patterns of best practices in new product development, Arisona State University 2002.
  • I.P. Rutkowski, Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, PWE, Warszawa 2007
  • SGMM Model Definition, A framework for smart grid transformation, Authors: The SGMM Team, Version 1.2, Carnegie Mellon USA, September 2011, s. 41-46.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261719

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.