PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 21 Trendy i wyzwania współczesnego marketingu | 135--143
Tytuł artykułu

Kreowanie polskiej marki na rynku międzynarodowym : studium przypadków na przykładach z polskiej gospodarki morskiej

Warianty tytułu
Creation of the Polish Brand in the International Market : Study of the Examples of the Polish Maritime Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu omówiono warunki tworzenia silnej marki na morskim rynku B2B w oparciu o badania wybranych firm i wywiady z menadżerami. Na przykładzie Portu Gdynia przedstawiono przykład kreowania silnej marki na rynku transportu morskiego. Na przykładzie stoczni Crist przedstawiono działania, które przyczyniły się do utworzenia silnej marki na rynku offshore. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents the conditions of creating a strong brand on the B2B market based on the latest research and managers' views. The Port of Gdynia is an example of brand creating on the maritime transport market. The shipyard Crist branding in the offshore market was also described. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Drucker P.F. (1994), Praktyka zarządzania, Czytelnik, Nowoczesność, Warszawa 1994.
  • Cooper L. (2012), Five strategies for a successful global brand, http://www.marketingweek.co.uk/five-strategies-for-a-successful-global-brand/3015220.article, 2012-11 -05.
  • Grzybowski M. (2012 a), Port Gdynia - budowanie marki na rynku międzynarodowym, "Transfer Wiedzy" nr 5.
  • Grzybowski M. (2012 b), Crist - off shore made in Poland, "Nadmorski Przegląd Gospodarczy" nr 3-4, s. 18.
  • Grzybowski M. (2012 c), Strategie rozwoju portów morskich w konkurencyjnym otoczeniu portów regionu Morza Bałtyckiego. Studia przypadków Gdańska i Gdyni, "Logistyka", nr 2, ISSN 1231-5478, s. 643-652.
  • Grzybowski M. (2012 c), Port Gdynia. Prywatyzacja i inwestycje. "Nadmorski Przegląd Gospodarczy" nr 1, s. 10.
  • Grzybowski M. (1999 a), Restructuring enterprises in Poland in the transition Period in 1989-1999, EKONOMSKI VIESTNIK, Ekonomski Fakultet Osijek, Universytet Strossmayera w Osijeku, Chorwacka Republika, God X, Br., 1 i 2, Osijek, travanj (współautor).
  • Grzybowski M. (1999 b), Transformation in Polish Ports, Ekonomski Fakultet Osijek, Universytet Strossmayera w Osijeku, Chorwacka Republika, God X, Br., 1 i 2, Osijek, travanj (współautor).
  • Grzybowski M. (1995), Port Gdynia. Kurs na holding. "Życie Gospodarcze" nr 19.
  • Grzybowski M. (1996), Sea Globe-Trotter, "Sea Courier", "Kurier Morski" nr 5.
  • Grzybowski M. (1998), Flexible Forwarders on the Competitive Market, "Forwarding & Transport", October, "Spedycja i Transport" nr 10.
  • Hancock M., R. Boehm, C. L. Plotkin (2012), B2B Marketers: It's Time to Become a Growth Engine, "Forbes", http://www.forbes.com/sites/mckinsey/2012/02/20/b2b-marketers-its-time-to-become-a-growth-engine, 2012-11-04.
  • Hollis N. (2012), The Global Brand: How to Create and Develop Lasting Brand Value in the World Market, http://www.theglobalbrandonline.com/brand-success-guide/ 2012-11-10.
  • Roellig L. (2012), Designing Global Brands: Critical Lessons, "Design Management Journal" Vol. 12, No. 4. Reprint
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261723

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.