PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 21 Trendy i wyzwania współczesnego marketingu | 165--171
Tytuł artykułu

Systemy rekomendacji w mediach społecznościowych

Autorzy
Warianty tytułu
Recommender Systems in Social Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istnieje wiele klasyfikacji systemów rekomendacji. Dobrze zbadana jest również tematyka sieci społecznościowych. W celu stworzenia systemu rekomendacji korzystającego z zasobów sieci społecznościowych w opracowaniu dokonano przeglądu danych profilowych udostępnianych przez dwa duże portale: Facebook i Linkedin. Gromadzenie danych i zbudowanie profilu użytkownika, który składa się z atrybutów skategoryzowanych jako: dane demograficzne, zainteresowania osoby oraz aktywność w sieci i relacje społeczne, jest pierwszym krokiem w kierunku właściwej rekomendacji. Podsystemy zbierania, gromadzenia, a później również kontroli i zarządzania zgromadzonymi informacjami są bardzo ważnymi elementami systemu rekomendacji. Dobrze opracowana i spersonalizowana informacja o użytkowniku decyduje w dużym stopniu o trafionej rekomendacji produktu, zdarzenia lub marki. (abstrakt oryginalny)
EN
There are many classifications of recommender systems. Moreover, the subject of social networks is also well known and deeply explored. Author of this research stalled a preparation from reviewing profiles data, available on two leading social platforms: Facebook and Linkedin. That was a start of developing recommender system, based on above sources. Gathering the data and creating an user profile, based on categorized attributes such as: demographic, interests, activity and social relations is the first step towards precise recommendation. Subsystems of collecting, gathering, finally also controlling and managing the data are very important link in recommender system. Well prepared, personalized user information is a main decisive factor of correct product, event or brand recommendation. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański, doktorant
Bibliografia
  • Buschbeck S., Jameson A. (2010), Toward a Design Space for the Recommendation of Communities, 2nd Workshop on Recommender Systems and the Social Web Vol. 2.
  • Chen J., Geyer W., Dugan C., Muller M., Guy I. (2009), "Make New Friends, but Keep the Old" - Recommending People on Social Networking Sites, CHI 2009, April 3-9, 2009, Boston, MA, USA.
  • Chen W-Y., Chu J-Ch., Luan J., Bai H., Wang Y., Chang E.Y. (2009), Collaborative filtering for orkut communities: Discovery of user latent behavior, [w:] Proceedings of the 18th International HWW Conference, ACM.
  • Guy I., Carmel D. (2011), Social Recommender Systems, [w:] WWW 2011-Tutorial, WWW 2011, March 28-April 1, 2011, Hyderabad, India.
  • Guy I., Ronen I., Wilcox E. (2009), Do you know? Recommending people to invite into your social network, [w:] Proceedings of IUI'09, ACM.
  • Guy I., Zwerdling N., Ronen I., Carmel D., Uziel E. (2010), Social media recommendation based on people and tags, [w:] Proceeding of SIGIR, ACM.
  • Nepal S., Paris C., Bista S. (2012), SRec: A Social Behaviour Based Recommender for Online Communities, 3rd Workshop on Social Recommender System at UMAP, Montreal, Canada, July 16-20, 2012.
  • Shih C. (2012), Era Facebooka. Wykorzystaj sieci spolecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami, Wydanie II. Helion.
  • Wrycza S., Kuciapski M. (2009), Podstawowe zagadnienia e-learningu 2.0, [w:] Materiał edukacyjny do kursu Nowoczesne metody prowadzenia zajęć dydaktycznych, Uniwersytet Gdański, Sopot.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261751

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.