PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 25 Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku | 175--188
Tytuł artykułu

Poziom świadomości praw konsumentów osób starszych w świetle badań własnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Level of Consumer Rights Awareness Among the Elderly in the Light of the Author's Own Research.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule zwrócono uwagę na segment osób starszych w kontekście ich zachowań na rynku usług i poziomu świadomości praw konsumentów. Problem ten został przedstawiony przy wykorzystaniu badań własnych autorki. Badania zostały przeprowadzone w grudniu 2011 roku na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków w wieku 24-65 lat w miastach o liczbie mieszkańców 100 tys. i więcej. Wyniki badania wskazują na niski poziom wiedzy konsumenckiej osób starszych, co wskazuje na potrzebę wzmocnienia działań edukacyjnych.(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper the author draws our attention to the segment of the elderly people with regard to their behavior in the services market as well as their level of consumer rights awareness. This problem has been presented and examined on the basis of the author's own research. The study was conducted in December 2011 on a representative sample of adult Poles aged 24-65 in cities with a population of 100 thousand and above. The results indicate a low level of consumer awareness among the elderly people, which indicates the need to improve education in this particular sector.(original abstract)
Twórcy
  • Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Bibliografia
  • M. Bombol, T. Słaby, Konsument 55+wyzwaniem dla rynku, Oficyna Wyd. SGH,Warszawa 2011.
  • Rocznik Demograficzny 2008, GUS, Warszawa, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_rocznik_demograficzny_2008.pdfs, tab. 16, s. 136.
  • Prognoza ludności na lata 2008-2035, GUS, Warszawa, http://www.stat.gov.pl/gus/5840_4514_PLK_HTML.htm.
  • Seniorze - uważaj!, http://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=512 (10.03.2012).
  • A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, I. Ozimek, Ochrona i edukacja konsumentów we współczesnej gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa 2005, s. 22-29.
  • http://www.dolceta.eu/polska/Mod3/spip.php?article291.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171261781

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.