PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 150 La société de l'information : perspective européenne et globale : la société de l'information et ses enjeux pour les entreprises | 109--119
Tytuł artykułu

Information Technology in Retail Trade

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The modern information technology solutions are increasingly used in the retail trade. There are used in many different areas of enterprise mainly to improve the functioning of enterprise, offer customization, management of information and more efficient customer service. Information technology can not only improve the processes in the enterprise, but also affects the business relationship with the customers. Information technologies include among others such solutions as RFID, the mobile Shopping System, kiosk stores with touch screen, Electronic Shelf Labeling. Information technology are also connected with the use of Internet. The article presents the use of information technology in retail trade and results of the survey. The research was carried out among 300 selected retailers and 600 consumers at the turn of 2012. The aim of the study was to identify currently used and planned information technology in retail trade in Poland and the attitudes of consumers towards new solutions in retail. (original abstract)
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Elektroniczne etykiety w ITM. "Handel" 2008, No. 3.
  • Handel detaliczny - funkcjonowanie i kierunki rozwoju. Ed. J. Szumilak. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Inteligentne ważenie. "Handel" 2008, No. 5-6.
  • Kubacka D.: Zastosowanie technologii w działalności detalicznej firm handlowych, http://www.światmarketingu.pl.
  • Modele biznesu w handlu detalicznym. Ed. M. Sławińska. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010.
  • Pierzchała K.: Sztuka ważenia. "Handel" 2006, No. 18.
  • Pierzchała K.: Samo(obsługa) w ważeniu. "Handel" 2007, No. 21.
  • Waga rozpoznająca płeć. "Handel" 2008, No. 5-6.
  • Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym. Ed. G. Sobczyk. PWE, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262335

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.