PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 150 La société de l'information : perspective européenne et globale : la société de l'information et ses enjeux pour les entreprises | 170--179
Tytuł artykułu

Usability of Mobile Distribution Channel for Financial Services

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper presents results of the studies users of mobile banking. The research confirmed that users of mobile banking use other sales channels for financial services more frequently and more intensively. The most popular functions using by mobile banking customers were checking accounts. Mobile banking is perceived as insecure, even more than internet banking. The most expected functionality of mobile banking is the ability to make NFC mobile payments for purchases in store. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, Poland
Bibliografia
  • Bankowość internetowa i płatności bezgotówkowe. Podsumowanie IV kwartału 2012 roku. Raport. The website Polish Bank Association: http://www.zpb.pl.
  • Beiginia A.R., Besheli A.S., Soluklu M.E., Ahmadi M.: Assessing the Mobile Banking Adoption Based on the Decomposed Theory of Planned Behaviour. "European Journal of Economics, Finance and Administrative Science" 2011, Iss. 28.
  • Chang M.K., Cheung W., Lai V.S.: Literature Derived Reference Models for the Adoption of Online Shopping. "Information & Management" 2005, Vol. 42.
  • Chung N. Kwon S.J.: The Effects of Customers' Mobile Experience and Technical Support on the Intention to Use Mobile Banking. "Cyberpsychology & Behavior" 2009, Vol. 12, No. 5.
  • Khan M.Z.A., Khan S.: Internet Versus Mobile Banking: A Study of Peshawar City (Pakistan). "Journal of Internet Banking and Commerce" December 2012, Vol. 17, No. 3.
  • Singh S., Srivastava V., Srivastava R.K.: Customer Acceptance of Mobile Banking: A Conceptual Framework. "SIES Journal of Management", April-August 2010, Vol. 7(1).
  • Soon L.K., Seok L.H., Yong K.S.: Factors Influencing the Adoption Behavior of Mobile Banking: A South Korean perspective. "Journal of Internet Banking & Commerce" aug. 2007, tom 12, No. 2, Business Source Complete.
  • Sripalawat J., Thongmak M., Ngramyarn A., M-banking in Metropolitan Bangkok and a Comparison with Other Countries. "Journal of Computer Information Systems" Spring 2011.
  • The website of the Inspector General for the Protection of Personal Data: http://www.giodo.gov.pl.
  • Wpływ technologii informacyjnych i komunikacyjnych na zachowania konsumentów - stadium empiryczne. Red. R. Mącik. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2011.
  • Yung-Cheng S., Chun-Yao H., Chia-Hsien C., Chih-Ting H.: A Benefit-cost Perspective of the Consumer Adoption of the Mobile Banking System. "Behaviour & Information Technology" September-October 2010, Vol. 29, No. 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262379

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.