PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 150 La société de l'information : perspective européenne et globale : la société de l'information et ses enjeux pour les entreprises | 180--191
Tytuł artykułu

Virtualization of Marketing Activities in Terms of Competitive Advantage of the Company

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The increasingly important role of the Internet in consumers' decision-making processes and virtualization of business activities triggers a cultural change in society, which is reflected in the development of the knowledge-based information society. The goal of this article is to present the virtualization of marketing in the strategic area, which involves the use of the Internet in innovative ways at all stages of the process of value management for the customer, i.e. in the stages of defining and shaping values, as well as its communication and distribution. The development trends of marketing activities conducted on the Internet have been shown through the prism of competing processes and achievement of sustainable competitive advantage by the interested companies. It should be noted that in the future the scope of virtualization of the marketing activities will depend on the degree of its acceptability to the consumers. It is particularly important in the context of increasing awareness and expectations of the Internet societies, pertaining to the improvement of standards of personal data protection and consumer privacy. The development of virtualization of marketing and consumption will also depend on the competence of customers and on the creation of a culture of trust and cooperation between companies and their customers. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Buckley P.J., Pass C.L., Prescott K.: Measures of International Competitiveness: a Critical Survey. "Journal of Marketing Management" 1988, No. 2.
  • Carr N.G.: IT się nie liczy. In: Sztuka łączenia technologii ze strategią. Harvard Business Review Polska, ICAN Institute, Warsaw 2013.
  • Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek. Ed. J. Kasprzycki-Rosikoń, J. Piątkowski. Helion, Gliwice 2013.
  • Doligalski T.: Internet w zarządzaniu wartością klienta. Oficyna Wydawnicza SGH, Warsaw 2013.
  • Gorynia M.: Teoretyczne aspekty konkurencyjności. In: Kompendium wiedzy o konkurencyjności. Ed. M. Gorynia, E. Łaźniewska. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw 2009.
  • Hoffman D.L., Novak T.P.: How to Acquire Customers on the Web? "Harvard Business Review" 2000, Vol. 78, No. 1.
  • Mazurek G.: E-konsument jako e-sprzedawca - warunki i determinanty współpracy przedsiębiorstwa z klientem. "Handel Wewnętrzny" September-October 2011, part 3.
  • Mazurek G.: Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Poltext, Warsaw 2012.
  • Mazurek-Łopacińska K.: Uczestnictwo w portalach społecznościowych w kontekście zmian zachodzących w konsumpcji i stylu życia Polaków. "Handel Wewnętrzny" September-October 2011, part 3.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw-Cracow 1996.
  • Peelen E.: Customer Relationship Management. Prentice Hall 2005.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V.: The Future of Competition. Co-creating Unique Value with Customers. "Harvard Business School Press", Boston 2004.
  • Reeves M., Deimler M.: Zdolność do adaptacji źródłem nowej przewagi konkurencyjnej. "Harvard Business Review Polska" 2011, No. 12-2012, No. 1.
  • Ross J.W., Weill P.: Sześć decyzji dotyczących systemów informatycznych, których nie powinni podejmować pracownicy działów IT. In: Sztuka łączenia technologii ze strategią. Harvard Business Review Polska, ICAN Institute, Warsaw 2013.
  • Taranko T.: Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw a strategie produktowe. "Marketing i Rynek" 2013, No. 1.
  • Taranko T.: Zmiany w zachowaniach konsumentów i ich wpływ na kształtowanie produktów. "Marketing i Rynek" 2013, No. 3.
  • The Effie Awards 2012. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Warsaw 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.