PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 96 Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne | 67--75
Tytuł artykułu

Formuła kaizen w doskonaleniu jakości usług logistycznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The formula kaizen in the improvement of logistic services qualities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem rozważań zawartych w artykule są uwarunkowania outsourcingu w kontekście kształtowania relacji pomiędzy podmiotami gospodarczymi a operatorami logistycznymi. Przyjęto założenie, że związki pomiędzy podmiotem zlecającym a usługodawcą logistycznym wykraczają współcześnie poza kryterium kosztowe, ewoluując w stronę dostarczania wartości dodanej i ciągłego doskonalenia realizowanych procesów. Celem opracowania jest ukazanie możliwości wykorzystania metody Kaizen w doskonalenia jakości usługi logistycznej na przykładzie branży motoryzacyjnej (fragment tekstu)
EN
There are presented the exemplification of use the Kaizen formula for the improvement of the logistic quality of service in the motor sector. The analysis showed that the method "of small steps" permitted to shape the relation with logistic operators by both costs and qualities factors.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • P. Blaik, Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa 2010.
  • H. Brdulak, Rynek usług logistycznych - analiza makro, w: Logistyka w Polsce. Raport 2009, red. I. Fechner, G. Szyszka, Biblioteka Logistyka, ILiM, Poznań 2010, s. 17.
  • M.J. Power, K.C. Desouza, C. Bonifazi, Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2008, s. 25.
  • P. Fechner, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Biblioteka Logistyka, ILiM, Poznań 2007, s. 237.
  • D. Kempny, Obsługa logistyczna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2008, s. 22.
  • Y.Y. Wong, Th.E. Maher, J.D. Nicholson, N.P. Gurney, Strategic Alliances in Logistics Outsourcing, "Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics", Vol. 12, No. 2, s. 17.
  • I. Masaaki, Kaizen: klucz do konkuren-cyjnego sukcesu Japonii, Kaizen Institute, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2007.
  • M. Imai, Kaizen (Ky'zen). The Key to Japan's Competitive Success, Mcgraw-Hill Publ. comp., Nowy Jork 1986, s. 3.
  • E. Skrzypek, Jakość totalna a kaizen, "Problemy Jakości" 1994, nr 2, s. 17-20.
  • G. Iskra, Kaizen jako strategia doskonalenia jakości i klucz Japonii do sukcesu na międzynarodowych rynkach, w: Doskonalenie zarządzania przedsiębiorstwem, red. E. Skrzypek, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2001, s. 43.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262385

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.