PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 34, T.1 Zarządzanie i marketing - tom 1 | 255--265
Tytuł artykułu

Kryzys a firmy rodzinne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Influence of Economic Crisis on Family Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znaczenie rodzinnego biznesu w gospodarkach UE i USA jest bardzo duże, gdyż stanowi on od około 45% do 90% wszystkich przedsiębiorstw. W Polsce firmy rodzinne w większości należą do sektora MSP i w związku z tym również mają duży wpływ na polską gospodarkę. W artykule dokonano analizy wpływu kryzysu ekonomicznego na przedsiębiorstwa rodzinne na świecie, wykorzystując wyniki uzyskane w badaniu ankietowym przeprowadzonym przez PriceWaterhouseCoopers wśród sektora MSP firm rodzinnych na świecie. (abstrakt oryginalny)
EN
Family business is a company owned, controlled, and operated by members of one or several families. Most of companies from MicroSME (-enterprises) are family businesses. The meaning of family business in economies of the EU and the USA is very large. They constitute from about 45% to 90% of all companies. In Poland the majority of the family companies in Poland belongs to SME sectors and have strong impact on polish economy. The objective of this article is to present and analyse impact of economic crisis on family business. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Badanie firm rodzinnych, PARP, Warszawa 2009, http://firmyrodzinne.pl/download/ pentor/Pentor_Badanie_Firm_Rodzinnych.pdf.
  • Cohn M., Passing the Torch: Succession, Retirement and Estate Planning in Family- Own Business, McGraw-Hill Inc., New York 1992.
  • Choosing Your Next Big Bet, PwC Family Business Survey 2010, no. 11, http://www. pwc.com/us/en/private-company-services/assets/pwc-family-business-survey-usreport- 2010-11.pdf.
  • Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa 2004.
  • Safin K., Przedsiębiorstwo rodzinne - ujęcie modelowe, w: Zarządzanie i Marketing 10, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 800, Wrocław 1998.
  • Shaker M.C., Astrachan J.H., Myths and Realties: Family Businesses' Contribution to the US Economy - A Framework for Assessing Family Business Statistic, "Family Business Review" 1996, vol. 9, no. 2.
  • Starzyk T., Rodzina pomoże w kryzysie, "Gazeta Prawna" 2009, http://biznes.onet. pl/rodzina_pomoze_firmie_w_kryzysie,18563,1552433,1,prasa-detal.
  • Sułkowski Ł., Marjański A., Determinanty przedsiębiorczości w biznesach rodzinnych - badania empiryczne, w: Przedsiębiorczość i innowacyjność. Wyzwania współczesności, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 1116, Wrocław 2006.
  • Sułkowski Ł., Przedsiębiorczość w firmach rodzinnych, w: Przedsiębiorczość i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw - wyzwania współczesno􀄞ci, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 1030, Wrocław 2004.
  • Znaczenie Firm Rodzinnych dla polskiej gospodarki, PARP, Warszawa 2010, www. parp.gov.pl.
  • Żukowska J., Polskie firmy rodzinne a kryzys, zasoby internetu, firmyrodzinne. pl/index.php.polskie-firmy-rodzinne-a-kryzys.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.