PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 94 Klastry - wiedza, innowacyjność, rozwój | 107--120
Tytuł artykułu

Koopetycja jako atrybut klastra. Przypadek jednego z klastrów kreatywnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Coopetition as an Attribute of Clusters - the Case of One Creative Cluster
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest krótka prezentacja koncepcji koopetycji jako kluczowej charakterystyki klastra i jej egzemplifikacja poprzez zasygnalizowanie fragmentu wyników badań przeprowadzonych przez autorkę w odniesieniu do koopetycji w Klastrze Poligraficzno-Reklamowym w Lesznie. Doświadczenia tego klastra kreatywnego pokazują, że udaje się łączyć tak odmienne zachowania przedsiębiorstw jak kooperacja i konkurencja. (fragment tekstu)
EN
In the literature one can come across numerous definitions of clusters. Despite slight differences there is the compliance among experts that coopetition is a crucial attribute of clusters. The purpose of this article is a brief presentation of the concept of coopetition as a key characteristic of clusters and its exemplification by announcing the results of the research carried out by the author in relation to coopetition in Leszno Printing and Advertising Cluster. The experiences of this creative cluster show that it is possible to combine such different ways of behavior of enterprises as co-operation and competition which is sometimes referred to as the symbiosis of water and fire.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Afuah A., How much do your co-opetitors' capabilities matter in the face of technological change?, "Strategic Management Journal" 2000, Vol. 21, No. 3.
  • Bengtsson M., Hinttu S., Kock S., Relationships of Cooperation and Competition Between Competitors, Work-in-Progress Paper submitted to the 19th Annual IMP Conference, September 4-6, 2003, Lugano, Switzerland, [online], http://www. impgroup.org/uploads/papers/4294.pdf (31.03.2011).
  • Dagnino G.B., Padula G., Coopetition Strategy. A N ew Kind of Interfirm Dynamice for Value Creation, Paper presented at EUR AM - the European Academy of Management, Second Annual Conference - Innovative Research in Management, Sztokholm, 9-11 maja 2002 (maszynopis powielony).
  • Dagnino G.B., Yami S., Le Roy F., Czakon W., Strategie koopetycji - nowa forma dynamiki międzyorganizacyjnej, "Przegląd Organizacji" 2008, nr 6.
  • Jankowska B., Koopetycja w klastrach kreatywnych. Przyczynek do teorii regulacji w gospodarce rynkowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2012.
  • Jankowska B., Konkurencja czy kooperacja?, "Ekonomista" 2009, nr 1.
  • Jankowska B., Konkurencja wewnątrzbranżowa jako determinanta konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa" 2002, nr 4.
  • Zerbini F., Castalado S., Stay in or get out the Janus? The maintenance of multiplex relationships between buyers and sellers, "Industrial marketing Management" 2007, Vol. 36, No. 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262729

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.