PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 84 Popyt turystyczny: konsumpcja-segmentacja-rynki | 33--42
Tytuł artykułu

Wpływ sieci społecznych na aktywność rekreacyjną na przykładzie Toruńską Barbarkę

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance of Social Networks in Recreation on the Basis of Studies of Tourists Visiting Barbarka near Torun, Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prezentowane w artykule wyniki warto zamknąć kilkoma spostrzeżeniami, które otwierają pole do dalszych badań nad kwestią znaczenia powiązań sieciowych i wpływem czynników społecznych i psychologicznych na zachowania konsumentów. W toku obserwacji terenowych wydzielono kilka odrębnych kategorii osób korzystających z atrakcji omawianego obszaru rekreacyjnego. Pierwszą z nich są rodziny z dziećmi, wśród których pewną podgrupę stanowią rodziny powią-zane wzajemnie relacjami towarzyskimi z innymi osobami i rodzinami, co wskazuje, że posiadanie dzieci i konieczność opieki nad nimi może być oko-licznością sprzyjającą kształtowaniu się relacji społecznych, a nie tylko - jakby się mogło wydawać - czynnikiem ograniczającym możliwości swobodnego decydowania o sposobie spędzania czasu wolnego(fragment tekstu)
EN
The aim of the presented studies was enriching our knowledge in relation to social factors determining leisure activities. From the perspective of recreation, the importance of social networks became a central issue. The analysis of data was based on questionnaires, which attempted to discover the amount and intensity of various social relations existing between tourists. The results confirmed the thesis which claimed that the choice of leisure time activities depends on social networks to a large extent. Networking sti-mulates recreation and determines the selection of particular activities, besides providing a channel for exchanging information(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • A. Niezgoda, P. Zmyślony, Popyt turystyczny: uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wyd. AE, Poznań 2006, s. 70; A. Niezgoda, Czynniki wpływające na postępowanie nabywców usług turystycznych, "Rynek Turystyczny" 1999, nr 15-16, s. 14-15.
  • L. Nowak, Pozaekonomiczne determinanty zachowań nabywców, Wyd. AE, Poznań 1995; H. Szulce, Wpływ czynników ekonomiczno-społecznych na zachowania konsumentów,
  • Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku, red. G. Gołembski, Wyd. AE, Wrocław 1999;
  • A. Niezgoda, Rola motywacji w turystyce, "Rynek Turystyczny" 1999, nr 13-14, s. 16-17;
  • A. Niezgoda, Społeczne determinanty popytu turystycznego, "Problemy Turystyki" 2003; nr 1/4, s. 49-59;
  • A. Niezgoda, Społeczne i psychologiczne aspekty trendów w popycie turystycznym, "Prac. Nauk. AE we Wrocławiu" 2003, z. 1000, s. 231-240;
  • P.L. Pearce, Tourist behaviour: themes and con-ceptual schemes, Channel View Publications, Clevedon 2005, s. 241.
  • D. Gurak, F. Cases, Migration networks and the shaping of migration systems, w: "Inter-national Migration Systems: A Global Approach", red. M. Kritz, L. Lim, H. Zlotnik, Clarendon Press, Oxford 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262833

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.