PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 84 Popyt turystyczny: konsumpcja-segmentacja-rynki | 43--52
Tytuł artykułu

Trójczynnikowa koncepcja motywacji turystycznej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Concept of the Three-Dimensional Motivating Factors in the Tourism Motivation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zrozumienie motywacji konsumenta - turysty, zwłaszcza jego motywacji turystycznej, która w efekcie prowadzi do zakupu produktu turystycznego jest zasadniczą przesłanką konkurencyjności przedsiębiorstwa turystycznego, jak również ważną determinantą kształtowania atrakcyjności turystycznej obszaru recepcji turystycznej (ORT). Przyjmując, że kluczowym komponentem licznych teorii motywacyjnych są potrzeby (teoria potrzeb), turystyka może być formą zaspokojenia potrzeb człowieka, podobnie jak wiele innych dziedzin ludzkiej aktywności. Może również potrzeby te zaspokajać bezpośrednio.(fragment tekstu)
EN
The authors of the papers puts forward a thesis according to which tourist motiva-tion are affected by basically deferent factors which occur in the tourist market place. These factors are referred to as motivators, hygiene factors and demotivators. They may have a simultaneous impact on humans. The presented concept of the trychotomy of motivating factors in the tourist motivation is a creative development of Herzberg‟s two-factor theory - the author proposes a more detailed definition of the above factors and extends the area of research by including demotivators in the analysis(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • S. Hudson, Tourism and Hospi-tality Marketing. A Global Perspective, SAGE, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore 2008, s. 43;
  • J. Krippendorf, The Holidaymarkers, Heinemann, London 1987. Podobny termin znaleźć można u Winiarskiego i Zdebskiego,
  • R. Winiarski, J. Zdebski, Psychologia turystyki, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 52.
  • T. Kocowski, Potrzeby człowieka. Koncepcja systemowa, Ossolineum, Wrocław 1982, s. 196-197.
  • M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2006, s. 210.
  • F. Rheinberg, Psychologia motywacji, WAM, Kraków 2006, s. 18.
  • M. Gange, E. L. Deci, Self-determination theory and work motivation, "Journal of Orga-nizational Behavior" 26, s. 331 i nast.
  • G.M.S. Dann, Anomie, ego-enhancement and tourism, "Annals of Tourism Research" 1977, nr 4, s. 184-194
  • J.L. Crompton, Why people go on pleasure vacation, "Annals of Tourism Research" 1979, nr 6 (4), s. 408-424
  • R.W. McIntosh, Ch.R. Goeldner, Tourism, Principles, Practices, Philosophy, John Wi-ley&Sons, New York 1986.
  • V.T.C. Middleton, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996, s. 17.
  • W.W. Gaworecki, Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000,s.122
  • Ł. Nawrot, Konkurencyjność regionu turystycznego - ujęcie teoretyczne, w: Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • Z. Hellwig, Zastosowanie metody taksonomicznej do typologicznego podziału krajów ze względu na poziom ich rozwoju oraz asoby i strukturę wykwalifikowanych kadr, "Przegląd Statystyczny" 1968, nr 4.
  • A. Iwasiewicz, Metody statystyczne zarządzania jakością, www.statsoft.pl, s. 17.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262839

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.