PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 84 Popyt turystyczny: konsumpcja-segmentacja-rynki | 201--210
Tytuł artykułu

Klient indywidualny na rynku turystycznym - czynnik logistyki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Individual Client on the Tourist Market - The Logistics Factor
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przemiany zachodzące na współczesnym rynku powodują zmiany zachowań nabywców wśród turystów, coraz częściej decyzja dotyczy organizacji wyjazdu. Czynniki wpływające na popyt turystyczny można analizować pod kątem następujących kryteriów o charakterze: ekonomicznym, geograficznym, psychologicznym, demograficznym i społeczno-kulturowym. Głównym motywem wyboru miejsca turystycznego pozostają walory turystyczne, ale również dobra dostępność komunikacyjna. Klienci indywidualni, którzy sami organizują sobie wypoczynek, są klientem niszowym, ale stanowią na wybrzeżu Morza Bałtyckiego 89%, stąd celem artykułu jest próba badań pokazujących motywy decyzji o organizacji spędzenia wolnego czasu(fragment tekstu)
EN
The paper presents the results of research performed in September - October 2011 among individual clients, who have chosen Poland for holiday destination. The aim of the paper is to pay attention to the difficulty of reaching the tourist location on Polish territory. The analysis of decision-making process showed, that the important factor is the accessibility. The article proposed a solution, which can become the logistics, mul-timodal regional platform, which can contribute to the growth of tourism.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • A. Niemczyk, Zachowanie turystyczne Europejczyków - podobieństwa i różnice, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 825, Kraków 2010, s. 40.
  • T. Żabińska, Zachowanie turystyczne gospodarstw domowych. Uwarunkowania. Prawidłowości. Przyszłość, Akademia Ekonomiczna, Katowice 1994, s. 29-31.
  • A. Rapacz, D.E. Jaremen, Atrakcyjność turystyczna jako czynnik wyboru destylacji tury-stycznej, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Wybrane aspekty marketingu terytorialnego, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 663, "Ekonomiczne Problemy Usług" nr 75, Szczecin 2011, s. 132
  • A. Niezgoda, P. Zmyślony, Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2003, s. 118-141
  • M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2006,s.49
  • J. Dyczkowska, Czynnik logistyki w konkurencyjności regionów,
  • Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 157, Wrocław 2011, s. 216-217.
  • R. Faracik, R. Pawlusiński, Usługi i zagospodarowanie turystyczne,
  • Turystyka, red. W. Kurek, PWN, Warszawa 2007, s. 164.
  • E. Mendyk, Ekonomika transportu, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2009, s. 22.
  • J. Szołtysek, Multimodalizm w podróżach miejskich - rola projektów w jego wdrażaniu,
  • Zarządzanie projektami logistycznymi, red. J. Witkowski, A. Skowrońska, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 11, Wrocław 2008, s. 191.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171262911

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.