PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 105 Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 2 | 455--463
Tytuł artykułu

Rynek e-ubezpieczeń w Polsce i jego ocena

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-Insurance Market in Poland and its Evaluation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ten opisuje polski rynek ubezpieczeń direct. Rozwijający się w Polsce rynek ubezpieczeń sprzedawanych za pośrednictwem Internetu i telefonu jest wynikiem oddziaływań czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Wśród czynników zewnętrznych szczególna rola przypada: - poprawie dostępu gospodarstw domowych do Internetu, w tym Internetu szerokopasmowego, - rosnącemu odsetkowi społeczeństwa posiadającemu umiejętność korzystania z zasobów informacyjnych Internetu, - coraz powszechniejszemu rozpoznaniu zalet e-commerce'u i korzyści związanych zjego stosowaniem. Czynniki te powodują ciągły wzrost wartości polskiego rynku e-commerce'u.(fragment tekstu)
EN
The article describes the direct insurance market in Poland. At first the general situation on this market on the base of whole Polish e-commerce market was pictured. By describing the present situation some of the newest data were collected and shown. Subsequently the author presented the positive changes within the Polish direct insurance market as well as the main weaknesses of this market. At the end some final remarks regarding the eventual transition of direct insurers using electronic channels from e-commerce stage to the more sophisticated e-business stage were made.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Budziewicz-Guźlecka A.: Wpływ kultury organizacyjnej na zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach gospodarki elektronicznej, w: Gospodarka elektroniczna. Wyzwania rozwojowe, t. 1, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 702, Ekonomiczne Problemy Usług nr 87, WNUS, Szczecin 2012.
  • Drab-Kurowska A.: Wykorzystanie technologii informatycznych w komunikacji marketingowej, w: Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia, t. 2, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 651, Ekonomiczne Problemy Usług nr 68, WNUS, Szczecin 2011.
  • Gawrychowski M.: Coraz chętniej kupujemy polisy w sieci, "Dziennik Gazeta Prawna", 24-26.12.2010.
  • Gawrychowski M.: Rynek direct przekroczy w tym roku 1 mld zł, "Dziennik Gazeta Prawna", 16.03.2011.
  • Gawrychowski M.: W sieci łatwiej o polisę na życie, "Dziennik Gazeta Prawna", 18-20.03.2011.
  • Maciejewicz J.: Potrzebne strategiczne myślenie na linii biznes - IT, "Rzeczpospolita", 8.07.2011.
  • Reif K.A.: E-commerce in Multikanalunternehmen, Peter Lang, Frankfurt am Main 2005.
  • Rosik P.: Polacy kupują coraz więcej polis OC przez Internet i telefon, "Rzeczpospolita", 26.05.2011.
  • Skibińska R" W Internecie łatwiej wybrać najtańszą polisę, "Rzeczpospolita" ("Pieniądze i finanse"), 12.05.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263015

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.