PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 85 Popyt turystyczny: fundusze europejskie, zagadnienia regionalne | 175--184
Tytuł artykułu

Teoretyczne możliwości zwiększenia atrakcyjności turystycznej miasta Poznań poprzez rozwój infrastruktury sportowo-rekreacyjnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Theoretical Opportunities To Increase Tourism Attractiveness Of City Of Poznan Through Development Of Its Sport And Recreation Local Infrastructure
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ze względu na istotę zjawiska turystyki i ukształtowaną obecnie strukturę podaży zdefiniowanie produktu jest trudniejsze niż w innych dziedzinach nauki. Podstawowy problem polega na tym, że różne podmioty obsługujące rynek turystyczny widzą ten produkt w różny sposób. Jedną z prób właściwego określenia produktu turystycznego, uwzględniającą istotny w marketingu terytorialnym aspekt przestrzenny, jest koncepcja produktu obszaru recepcji turystycznej. Zgodnie z nią produkt można zdefiniować jako całość składającą się z elementów materialnych i niematerialnych, stanowiących podstawę istniejącego w umyśle turysty wyobrażenia i oczekiwań związanych z pobytem w danym miejscu. (fragment tekstu)
EN
(Defining the product in the field of tourism is difficult because different tourist operators see the subject is a different way. The concept of product in the area of the tourism perception defines that the elements of basic demands of tourists depend on holiday destination. Different elements of tourists' experience should be subdued to one conception/idea aiming to satisfy all tourists' needs. It means one subject may offer different products targeting different groups of customers/recipients. The area of interest and needs of current market is the sport tourism. The City of Poznan in its program: "Strategy of Poznan 2030 - Athletic Poznan" aims increasing the importance of the city as a centre of tourism, sport and recreation to enrich its recreation and sport offer to local residents and tourists. To reach this goal it is necessary to create sport and recreation infrastructure as well as sport initiative. original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
Bibliografia
  • E. Dziedzic, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego, "Monografie i Opracowania" nr 442, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1998, s. 23.
  • V.F.C. Goncalves, P.M.R. Aguas, The Concept of Life Cycle, An Application to the Tourism Product, "Journal of Travel Research" 1997, nr 4, s. 24.
  • V.T.C. Middleton, R. Hawkins, Sustainable Tourism. A Marketing Perspective, Buttenworth- Heinemann, Oxford 1998, s. 82.
  • D. Buhalis, Marketing the Competitive Destination of the Future, "Tourism Management" 2000, nr 21, s. 16.
  • V.T.C. Middleton, Tourism product, w: Tourism Marketing and Management Handbook, red. S. Witt, L. Mountinho, Prentice Hall 1989, s. 573.
  • A. Niezgoda, Marketing obszarów turystycznych, "Problemy Turystyki" 2000, nr 1-2, s. 40.
  • A. Stasiak, Strategie rozwoju produktu turystycznego obszaru, w: Polityka turystyczna, red. A. Panasiuk, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin-Kopenhaga 2005, s. 333.
  • A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny - miejsce, Turyzm, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003, s. 26, za :J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł - organizacja -zarządzanie, PWE, Warszawa 2005, s. 34.
  • S. Bosiacki, Strategia rozwoju rynku turystycznego w Poznaniu, Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Instytut Turystyki w Warszawie, Miasto Poznań. Poznań : Miasto Poznań : Agawa, 2000.
  • S.G. Foldesi, Sport tourism: New Circumstances - New Strategies, w: J. Kosiewicz, K. Obodyńska, Sport Involvement in Changing Europe, Wyd. UR, Rzeszów 2004.
  • Strategia Rozwoju Miasta Poznania do roku 2030, Urząd Miasta Poznania, Poznań 2010.
  • M. Kwilecka, Z. Brożek, Bezpośrednie Funkcje Rekreacji, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263077

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.