PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 97 Przedsiębiorczość szansą rozwoju regionu. T. 1, Polityka wsparcia i kreowania przedsiębiorczości | 61--71
Tytuł artykułu

Wizerunek jako czynnik wzrostu konkurencyjności gminy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
TheII image as a factor in raise competitiveness of the municipality
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gmina, będąc podmiotem gospodarczym funkcjonującym na rynku, musi współzawodniczyć z innymi jednostkami samorządu terytorialnego o dostęp do wszystkich korzyści, jakie oferuje szeroko rozumiany rynek, które umożliwiają jej poprawę funkcjonowania w zakresie realizowanych zadań(fragment tekstu)
EN
In view of the political system of the state and restoration of the idea of local government in Poland, municipalities have become independent economic entities which operate in the market. Action to the people and satisfying their needs in the most efficient way to become a major mission the municipalities. The implementation of assigned tasks compels local governments to undertake various activities that allow you to achieve a good position. Particularly in article will be given attention to creating the image of the municipality, as a factor in raising its competitiveness.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Biznes t. 9, Biblioteka Gazety Wyborczej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Bukowski Z., Jędrzejewski T., Rączka P., Ustrój samorządu terytorialnego, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń 2005.
  • Dziurbejko T., Planowanie rozwoju gminy jako instrument pozyskiwania funduszy pomocowych Unii Europejskiej, Difin, Warszawa 2006.
  • Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2006.
  • Gajdzik B., Marketing w gminie - wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Bytomiu, Bytom 2002.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Kulas-Klimaszewska I., Krukowski K., Rola samorządu terytorialnego w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej regionu, w: Konkurencyjność gospodarcza regionu w warunkach nowego ustroju terytorialno-administracyjnego, red. W. Kosiedowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2000.
  • Markowski T., Marketing terytorialny, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa 2006.
  • Markowski T., Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Miszczuk A., Miszczuk M., Żuk K., Gospodarka samorządu terytorialnego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Piotrowska-Trybull M., Istota i czynniki konkurencyjności regionu, w: Konkurencyjność regionów w okresie przechodzenia do gospodarki rynkowej, red. W. Kosiedowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2004.
  • Szulce H., Florek M., Marketing terytorialny: możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Ustawa z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej, DzU 2011, nr 45, poz. 236.
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, DzU 2001, nr 142, poz. 1591.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263081

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.