Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Podstawę współczesnej kariery zawodowej stanowią kompetencje pracowników, które w znacznej mierze rozwijane są poprzez aktywność edukacyjną. Celem artykułu jest identyfikacja determinant zgodności planowanej przez studentów kariery zawodowej z kierunkiem kształcenia. Badania ankietowe przeprowadzone na grupie 353 słuchaczy studiów z zakresu turystyki w Poznaniu wykazały, że młodzież akademicka traktuje pracę w gospodarce turystycznej jako etap kariery. Skłonność do podjęcia zatrudnienia w obsłudze ruchu turystycznego zależy od wizerunku przedsiębiorstw turystycznych jako pracodawców, zadowolenia ze studiów, doświadczenia na rynku pracy, płci i roku studiów. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- Uniwersyt Ekonomiczny w Poznaniu.
Bibliografia
- Bohdziewicz P., Kariery zawodowe w gospodarce opartej na wiedzy (na przykładzie grupy zawodowej informatyków), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008, s. 7-9.
- Clarke M., Understanding and Managing Employability in Changing Career Contexts, "Journal of European Industrial Training" 2008, t. 32, nr 4, s. 266.
- DeFillippi R.J., Arthur M.B., The Boundaryless Career: A Competency-Based Perspective, "Journal of Organizational Behavior" 1994, t. 15, nr 4, s. 308-310.
- DudaW., Kukla D., Kariera zawodowa wobec postępujących przemian pracy, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2010, s. 69.
- Tepeci M., Wildes V.J., Recruiting the Best: A Study in Attracting Hospitality Management Students for Entry-Level Management Positions, "Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism" 2002, t. 3, nr 1/2, s. 104.
- King B., McKercher B., Waryszak R., A Comparative Study of Hospitality and Tourism Graduates in Australia and Hong Kong, "International Journal of Tourism Research" 2003, t. 5, nr 6, s. 417.
- Barron P., Maxwell G.,. Broadbridge A., Ogden S., Careers in Hospitality Management: Generation Y's Experiences and Perceptions, "Journal of Hospitality and Tourism Management" 2007, t. 14, nr 2, s. 124.
- Lu T., Adler H., Career Goals and Expectations of Hospitality and Tourism Students in China, "Journal of Teaching in Travel & Tourism" 2009, t. 9, nr 1-2, s. 72.
- Kaczmarczyk S. , Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003, s. 91.
- Kusluvan S., Kusluvan Z., Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry in Turkey, "Tourism Management" 2000, t. 21, nr 3, s. 258-260.
- Berthon P. , Ewing M.T., Hah L.L., Captivating Company: Dimensions of Attractiveness in Employer Branding, "International Journal of Advertising" 2005, t. 24, nr 2, s. 159-164.
- Bednarska M., Olszewski M., Postrzeganie przedsiębiorstwa turystycznego jako pracodawcy w świetle badań empirycznych, [w:] S. Tanaś (red.), Nauka i dydaktyka w turystyce i rekreacji, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź 2010, s. 282.
- Richardson R., Butler G., Attitudes of Malaysian Tourism and Hospitality Students' towards a Career in the Industry, "Asia Pacific Journal of Tourism Research" 2012, t. 17, nr 3, s. 270.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263237