PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 20 Nowoczesne koncepcje zarządzania, finansów, marketingu w teorii i praktyce jako odpowiedź na zmiany zachodzące w otoczeniu organizacji | 29--37
Tytuł artykułu

Franchising jako strategia rozwoju przedsiębiorstw usługowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Franchising a Service Companies Development Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich kilku latach koncepcje rozwoju biznesu na zasadach franczyzowych okazały się skutecznym sposobem na przezwyciężenie spowolnienia gospodarczego w wielu branżach, w tym zwłaszcza szansą dla rozwoju firm usługowych na rynku krajowym, a także na wybranych rynkach zagranicznych. W trudnych, konkurencyjnych warunkach rynkowych sprawdzone koncepty biznesu okazały się bardziej bezpieczne dla inwestorów, a wzajemnej współpracy podmiotów rynkowych sprzyjały zwłaszcza profesjonalne umowy franczyzowe, odpowiednio dobrani i wyszkoleni franczyzobiorcy oraz zweryfikowane wcześniej na innych rynkach pomysły prowadzenia biznesu usługowego. Obserwacja zjawiska wskazuje, że obszar zagospodarowania dla sektora franczyzy w Polsce będzie się zwiększał w najbliższych latach, czego wymiernym dowodem stanie się przyrost ilości systemów franczyzowych w gospodarce, zwłaszcza w handlu i różnych rodzajach usług detalicznych (B2C) oraz biznesowych (B2B). Co ciekawe i warte podkreślenia, szczególnie dynamicznie powinny rozwijać się polskie systemy franczyzowe, które od kilku lat odnotowują większą dynamikę przyrostu w porównaniu z systemami zagranicznymi obecnymi w Polsce.(fragment tekstu)
EN
This article describes the service companies development strategy named franchising. Most franchising chains in the service sector operate in the B2C market. Fast food restaurants, hairdressers, photos centres, hotels are well-known examples. Franchising now is more than an alternative and lowcost distribution channel in the service sector - it has become a major driving force in the globalization and internationalization of the service businesses(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Akty prawne regulujące umowę franczyzową, http://franchising.pl/abc-franczyzy/278/aktyprawne- regulujace-umowe-franczyzowa (15.05.2011).
  • http://profi tsystem.pl.
  • Raport o franczyzie w Polsce w 2011 roku, Profi t system, Warszawa 2011, s. 22.
  • Polska pizzeria w Irlandii, http://franchising.pl/artykul/6120/polska-pizzeria-irlandii/ 02.04.2010.
  • E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009, s. 121
  • A. Zientarska, Franchising jako reguła prowadzenia biznesu, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2004, nr 10;
  • Strategie firm polskich wobec ekspansji inwestorów zagranicznych, red. M. Gorynia, PWE, Warszawa 2005, s. 151-152;
  • J.W. Wiktor, R. Oczkowska,A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008, s. 133-135
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263353

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.