Warianty tytułu
Interaction Between Tourism of Foreign and Household Income in Grandpoland Region .
Języki publikacji
Abstrakty
Rozważając skutki rozwoju turystyki dla obszaru recepcyjnego, należy zauważyć co najmniej kilka rodzajów efektów, a wśród nich: społeczne, kulturowe, przestrzenne, psychologiczne oraz ekonomiczne. Głównym czynnikiem determinującym skalę poszczególnych rodzajów oddziaływania jest ruch turystyczny, czyli "zjawisko społeczne polegające na czasowym i przestrzennym przemieszczaniu się ludzi do obszaru i miejscowości recepcji turystycznej (obszarów o występującej podaży dóbr komplementarnych), wynikające z dążenia do zaspokojenia potrzeb powszechnie uznawanych za turystyczne"1. Podmioty tego ruchu będące nośnikami potrzeb i popytu na dobra turystyczne2 traktuje się jako istotny czynnik rozwojowy będący źródłem także rozwoju gospodarczego badanej jednostki przestrzennej w określonym czasie. Oczywiste jest, że wpływ na rozwój będzie się zmieniał wraz ze zmianami skali ruchu turystycznego.(fragment tekstu)
The goals in this paper are to contribute an empirical study of foreign tourism demand impact on household income in Grandpoland region. On the basis of regional inputoutput table generated by using location quotient technique, the direct, indirect and induced effects on household income were derived.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
257--268
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- A. Kornak, Ekonomika turystyki, PWE, Warszawa 1979, s. 68.
- S. Wodejko, Ekonomiczne zagadnienia turystyki, WSHiP, Warszawa 1998, s. 166.
- M. Thea Sinclar, A. Blake, G Sugiyarto, The Economics of Tourism w: red. C. Cooper, Aspects of Tourism, 8: Classic Reviews in Tourism, Channel View Publications, 2003, s.35.
- J.L. Crompton, Economic Impact Studies - Instruments for Political Shenanigans?, Jour-nal of Travel Research, 2006, 45, s.67.
- K. Corcoran, A. Allcock, T. Frost, L. Johnson, BTR Occasional Paper Number 28, Valuing Tourism: Methods and Techniques, Bureau of Tourism Research, Canberra 1999, s. 14.
- C. Cooper, J. Fletcher, A. Fall, D. Gilbert, S. Wanhill, Tourism, Principles and Practice. Third Edition, Pearson Education 2005, s. 163.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263367