PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 82 Popyt turystyczny: zagadnienia podstawowe | 295--306
Tytuł artykułu

Aktywność turystyczna seniorów szansą na rozwój turystyki w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourism Activity of Seniors as a Chance of Tourism Developing in Poland .
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W stosunkowo bogatym piśmiennictwie dotyczącym profilaktyki starzenia się organizmu człowieka rzadko poruszana jest problematyka z zakresu aktywności turystycznej seniorów. Tymczasem w literaturze anglojęzycznej funkcjonuje nawet pojęcie senior traveller.(fragment tekstu)
EN
The number of elderly people in society is still growing. This gives a special op-portunity for developing specialized tourism services for underestimated clients - se-niors. This article describes tourism market of seniors. Authors analyze tourism activity and indicate the reasons of going for holidays, barriers of tourism movement and the level of interest in European Union programs supporting abroad going. The researches were carried out in 2011 among 110 seniors living in Gdańsk and Grudziądz. Diagnostic poll method was used. Questionnaires consisted of 12 questions and respondent's particulars. It was significant that seniors preferred domestic than outbound trips. Statistical senior chose trip for tourism and recreation reason and decided on going by coach. Among reasons for not taking part in tourism activity the most important was financial reason. Questionnaires showed that polish seniors were very interested in European Union programs for financial founding for going abroad.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku
Bibliografia
  • Rocznik Demograficzny 2010, GUS, Warszawa 2010, s. 167.
  • M. Kuchcińska, Edukacja do starości i w starości w kontekście kamieni milowych na drodze życia seniorów, w: Zdrowie człowieka i jego edukacja gerontologiczna, red. M. Kuchcińska, Akademia Bydgoska, Bydgoszcz 2004, s. 146.
  • J. Śniadek, Konsumpcja turystyczna polskich seniorów na tle globalnych tendencji w tury-styce, "Gerontologia Polska" 2007, tom 15, nr 1-2, s. 21.
  • Diagnoza społeczna 2009. Warunki i jakość życia Polaków, red. J. Czapiński, T. Panek, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2011, s. 54, www.diagnoza.com, 28.03.2011
  • P. Różyński, Senior, klient niedoceniony, "Dziennik Gazeta Prawna", magazyn. 2011, nr 214 (3100), s. 5-6.
  • Sytuacja gospodarstw domowych w 2004 roku w świetle wyników badań budżetów domowych, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2005.
  • A. Gardner, Travel is ageing gracefully, "Tourism Review", online magazine 2009, s. 41, www.tourism-review.com, 05.11.2011.
  • J. Urhausen, Eurostat report: Tourism in Europe: does age matter?, "Tourism Review". online magazine 2009, s. 44, www.tourism-review.com, 05.11.2011.
  • Eurostat. Statistics. Tourism. Data. Database. Tourist expenditure - holiday trips and visit to relatives and friends - by gender, age group and trip characteristics - annual data, epp.eurostat.ec.europa.eu, 07.11.2011.
  • European Travel Comission. Market-intelligence. Reports and Studies, www.etc-corporate.org, 07.11.2011.
  • Starzejąca się Europa, Reagowanie na zmieniające się oczekiwania seniorów, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wrocław 2010, s. 21.
  • P. Różyński, op. cit., s. 5-6.
  • W. Siwiński, Metody badań pedagogicznych w dziedzinie kultury fizycznej i turystyki (za-rys problematyki), Poznań 1997, s.27-28.
  • J. Nueno, Budowanie marek poprzez komunikację mediową, referat wygłoszono 14 czerwca 2007 roku w Warszawie.
  • Cele długoterminowych podróży osób w wieku 60 lat i starszych w 2004 roku, Instytut Turystyki w Warszawie, www.intur.com.pl.
  • W. Kulesza, P. Różycki, Miejsce turystyki w sposobach wypoczywania ludzi w starszym wieku, w: Sprawna starość, red. A. Dąbrowski, R. Rowiński, AWF, Warszawa 2007, s. 203.
  • M. Dębski, Marketingowe aspekty kształtowania produktu turystycznego dla osób starszych, w: Sprawna starość..., s.211.
  • A. Chłoń-Domińczak, Wpływ starzenia się ludności na wydatki socjalne, w: Starzenie się populacji wyzwaniem dla polityki społecznej. Materiały konferencyjne, red. M. Szlązak, Regionalny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, Kraków 2003, s. 40.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.