PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1-2 | 107--121
Tytuł artykułu

Efektywna i skuteczna komunikacja jako element budowy zaufania pomiędzy urzędem a jego klientem (raport z badań w wybranych urzędach województwa dolnośląskiego)

Warianty tytułu
Efficient and Effective Communication as an Element of Building Trust between the Government Office and the Client (Report on Sociological studies of selected Offices from the Dolnośląskie Voivodship)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autorki wskazują na społeczne uwarunkowania efektywnego funkcjonowania administracji publicznej, podkreślając znaczenie pozytywnych relacji między urzędem a obywatelem. W opracowaniu przedstawiają raport z badań socjologicznych wybranych dziesięciu urzędów województwa dolnośląskiego. Głównym celem badania była analiza komunikacji wewnętrznej administracji i administracji z otoczeniem mającej na celu lepszą realizację zadań publicznych oraz wskazanie na te elementy działania, które urzędy powinny usprawnić w celu budowy zaufania społecznego, wizerunku kompetentnego urzędnika i przyjaznego urzędu. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article, the authoresses indicate the social conditions for the effective functioning of public administration, emphasizing the importance of positive relations between the government office and the Citizen. They present a report on the sociological research of ten selected self-government offices in the Dolnośląskie Voivodship. The main objective of the study was to analyse the internal Communications within the administration and between the administration and the environment in order to better fulfil the public tasks and to specify those elements of activities which government offices should improve to build public confidence, an image of a competent official and a friendly authority. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
107--121
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Administracji Publicznej im. Stanisława Staszica w Białymstoku
  • Wyższa Szkoła Administracji Publicznej im. Stanisława Staszica w Białymstoku
Bibliografia
  • D. Konopka, Zachowania patologiczne społecznie i dewiacyjne w administracji a zaufanie, w: P.J. Suwaj, D.R. Kijowski (red.), Patologie w administracji publicznej, Warszawa 2009, s. 268.
  • F. Fukuyama, Zaufanie: kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Warszawa 1997, s. 26. Por. A. Herman, Kilka refleksji na temat zaufania, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2009/1, s. 83-87.
  • R. Putnam, R. Leonardi, R. Nanetti, Demokracja w działaniu. Tradycje obywatelskie we współczesnych Włoszech, Kraków 1995, s. 168.
  • W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, A. Sankowska, M. Wańtuchowicz, Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Warszawa 2007, s. 201.
  • H. Fayol, Ogólne zasady administracji, w: J. Kurnal (red.), Twórcy naukowych podstaw administracji. Wybór pism, Warszawa 1972.
  • D. Konopka, J. Sitniewska, Dysfunkcje administracji publicznej a kapitał społeczny, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" 2011/3, s. 37.
  • R. Przybyszewski, K. Atamańczuk, Administracja publiczna w wymiarze społecznym i humanistycznym. Założenia, teraźniejszość i przyszłość, Toruń 2011, s. 6.
  • A. Hirschman, Against Parsimony: Three Easy Ways of Complicating Some Categories of Economic Discourse, w: D. Gambetta (red.), Trust. Making and Breaking Cooperative Relations, Oxford 1988, s. 56.
  • www.scribd.com; www.cbos.pl.
  • www.newsweek.pl/a-po-co-to-iso,55565,1,1.html.
  • http://prconsulting.com.pl/zarzadzanie-w-administracji-publicznej/.
  • www.fundacjafcis.pl/icom-subsites-show-showArt=6.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263411

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.