PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 95 Usługi w Polsce 2012: teoria usług - funkcjonowanie sektora usługowego - kształcenie w usługach | 275--290
Tytuł artykułu

Kształtowanie kompetencji przywódczych w sektorze usług jako wyzwanie dla szkolnictwa wyższego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Shaping Leader Competences in Service Economy as a Challenge for Universities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Z badań tych wyłania się obraz pokolenia nastawionego na zapewnienie mu maksymalnego komfortu psychicznego i unikanie sytuacji stresujących. Studenci oczekują jednocześnie przywód-cy charyzmatycznego, co często jest nie do pogodzenia z ich oczekiwaniami braku stresu w pracy. Jak pokazuje praktyka, najbardziej charyzmatyczni przywódcy zwykle bywają bardzo wymagający wobec swoich podwładnych i mało tolerancyjni wobec tych, którzy nie realizują ich wizji. Kształcenie umiejętności przywódczych wymaga także opracowania specjalnych programów badawczych, związanych z przywództwem w firmach usługowych. Jest to temat mało rozpoznany w literaturze, a zasługujący na pogłębione badania. (fragment tekstu)
EN
The concept of leadership is a commonly quoted topic and has been subject of re-search studies for decades now. This paper aims to provide a meaningful contribution to leadership studies by drawing the attention of the reader to leadership education in the curricula of Polish higher-education institutions. The results of a survey conducted among the students of the Poznan University of Economics are presented in the paper. The survey investigates the aspirations and expectations of the soon-to-be graduates towards their future leaders. The research results may be valuable not only to the scho-lars interested in the service sector, higher education and labour market but also to those interested in sociology and in topics related to "generation Y‟.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  • Lider przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Godsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1997.
  • M. Kostera, Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1994.
  • I. Majewska-Opiełka, Umysł lidera, Wydawnictwo Medium, Warszawa 1998.
  • D. Goleman, Leadership That Gets Results, "Harvard Business Review" 2000, nr 3.
  • T. Rath, B. Contchie, Strengths-Based Leadership, Gallup Press, New York 2008.
  • K. Piotrowski, Organizacja i zarządzanie, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2001, s. 156.
  • Ch. Handy, Understanding organizations, Penguin Books, London 1993.
  • A. Bobrowska, W czym kryje się sukces tych, którzy wysyłają tylko kilka ofert i do-stają pracę, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Gazeta Praca" 14 marca 2004 r.
  • N. Cieślar, J. Samsel Opalla, Kształcenie kompetencji kluczowych. Część 1, www.Partnerzy-Wauce.Us.Edu.Pl, 5.04.2012.
  • B.H. Spitzberg, W.R. Cupach, Interpersonal Skils, w: Handbook Of Interpersonal Com-munication, Sage, red. H.L. Knapp, J.A. Dely, Thousand Oaks 2002, s. 564-611.
  • P. Smółka, Jak skutecznie szkolić umiejętności interpersonalne?, www.psychologia. net.pl, 8.09.2011.
  • J. Borkowski, Kompetencje przywódcze, "Wojsko i Wychowanie" 2003, s. 110.
  • J. Szomburg jr, Inżynier czy kulturoznawca? Na co powinna postawić Polska, "Gazeta Wyborcza" z 22 marca 2009 r. 14.
  • D. Ariely, Potęga irracjonalności, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2009.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • K. Roman, Oglivy. Król Madison Avenue, Studio Emka, Warszawa 2010, s. 239.
  • G. Small, G. Vorgan, iMózg, Vesper, Poznań 2011, s. 15.
  • E. Fromm, Mieć czy być?, Rebis, Poznań 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263445

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.