Czasopismo
2012
|
nr 95 Usługi w Polsce 2012: teoria usług - funkcjonowanie sektora usługowego - kształcenie w usługach
|
315--324
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Social Consequences of Marketing in Education
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zwrócono uwagę na niektóre negatywne społeczne skutki marketingu w szkołach, które w toczonym dyskursie są pomijane lub traktowane marginalnie. (fragment tekstu)
The article introduces question of use of marketing in school system. Reasons showing legitimacy of use marketing in schools described in literature on the subject are briefly presented. Afterwards the author emphasizes social consequences of introduction of marketing tools in schools, focusing on negative aspects of competition between schools for students and getting funds from sponsors.(original abstract)
Rocznik
Strony
315--324
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
- K. Andruszkiewicz, I. Escher, S. Kaczmarczyk, K. Pawlak-Kołodziejska, J. Petrykowska, M. Schulz, Marketing. Podręcznik akademicki, TNOiK, Toruń, 2011.
- N. Klein, No logo, Świat Literacki, Izabelin 2004.
- P. Kotler, N. Lee, Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 10.
- A. Sargeant, Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
- A. Limański, I. Drabik, Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa 2007, s. 53.
- J. Fazlagić, Marketingowe zarządzanie szkołą, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczy-cieli, Warszawa 2003, s. 6.
- H. Hall, Marketing w szkolnictwie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2007, s. 225.
- Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, red. J. Czapiński, T. Panek, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2011, www.diagnoza.com, 10.04.2012.
- A. Salcher, Utalentowany uczeń i jego wrogowie, Wydawnictwo Oświatowe POSZE, Rzeszów 2009, s. 68.
- J. Łuczyński, Zarządzanie edukacyjne a wychowanie uczniów w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
- E. Putkiewicz, Programy i podręczniki gimnazjalne - proces powstawania i ich ocena przez nauczycieli, w: Zmiany w systemie oświaty. Wyniki badań empirycznych, red. E. Wosik, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2002.
- K. Lynch, Oświata jako miejsce zmiany: dbanie o równość i przeciwdziałanie niespra-wiedliwości, w: Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, red. G. Mazurkiewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012, s. 36.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263447