PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 95 Usługi w Polsce 2012: teoria usług - funkcjonowanie sektora usługowego - kształcenie w usługach | 361--374
Tytuł artykułu

Usługi edukacyjne świadczone przez lubelskie muzea jako nowa forma wspomagająca proces kształcenia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Educational Services Provided by Lublin Museums as a New Form of Supporting the Education Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest wskazanie, jak działalność edukacyjna muzeów w Lublinie wpływa na zainteresowanie nauczycieli prowadzeniem zajęć w terenie oraz jakie umiejętności uczniowie zdobywają podczas takich lekcjach. W artykule ocenie i analizie podano 12 muzeów, które prowadzą działalność edukacyjną w formie lekcji muzealnych, odczytów, seminarium, seansów filmowych, projektów skierowanych do dzieci i młodzieży.(fragment tekstu)
EN
The article shows the educational activities of museums in Lublin and skills, which the students are educated by museum lessons. In the paper was evaluated 12 museums from Lublin, which operate educational activities like museum lessons, lectures, seminars, film show, educational projects for children and adolescents. These museums are: the State Museum at Majdanek, The Lublin Province Museum with four branches: Museum of the History of the City of Lublin, Józef Czechowicz Literary Museum, Martyr Museum "Under the Clock, Wincenty Pol Manor House, the Trinita-rian Tower, Open Air Vilage Museum, exhibition and educational activities NN Thea-tre, the Lublin Underground Route and the Print Chamber. The study was conducted diagnostic survey method, using the direct survey technique. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • A. Mazurek-Kusiak, A. Rękas, Wpływ Muzeum Regionalnego oraz Muzeum Parafialnego w Lubartowie na lokalną turystykę kulturową, w: Turystyka kulturowa a regiony turystyczne, red. D. Orłowski, E. Puchnarewicz, Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych, Warszawa 2010, s. 147.
  • B. Sawicki, A. Mazurek-Kusiak, Innowacyjne produkty turystyki wspomagające proces edukacji w Polsce, w: Innowacje w rozwoju turystyki, red. M. Jalinik, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok 2008, s. 136.
  • S. Turski, M. Wyszkowski, Lubelszczyzna. Przewodnik, Wydawnictwo BESPOL, Lublin 2006, s. 74.
  • W. Wysok, E. Bąbol, Państwowe Muzeum na Majdanku. Oferta Edukacyjna, Wydawnic-two PMM, Lublin 2009, s. 3-30.
  • 5 A. Mazurek-Kusiak, Wieloreligijność historii miasta Lublina jako podstawa promocjii tworzenia produktu turystycznego, w: Turystyka religijna, red. Z. Kroplewski, A. Panasiuk, Wy-danictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2011, s. 308.
  • Zamek lubelski. Przewodnik dla dzieci, Wydawnictwo Muzeum Lubelskie, Lublin 2007, s. 2.
  • I. Kowalczyk, Lublin. Przewodnik turystyczny, Wydawnictwo Kami, Lublin 2001, s. 20.
  • A. Mazurek, Józef Czechowicz 1903-1939. Poeta i muzeum jego imienia, Wydawnictwo Muzeum Lubelskie, Lublin 2003, s. 2.
  • M. Domagała, Bez pomysłów na muzeum Wincentego Pola, "Gazeta Wyborcza" z 14 marca 2009.
  • D. Szewczyk-Prokurat, Archikatedra Lubelska - przewodnik, Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej Gaudium, Lublin 2009, s. 30-39.
  • Lublin - przewodnik, red. B. Nowak, Wydawnictwo Test, Lublin 2000, s. 403.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263579

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.