PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 96 Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne | 179--191
Tytuł artykułu

Działania na rzecz wzrostu wartości konsumenckiej w usługach spa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Activities In Favour Of The Increase In The Value Of Consumer Services Spa
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pojęcie wartości jest rozmaicie definiowane w różnych naukach. Jak za-uważa K. Rogoziński1, inaczej interpretowane jest pojęcie wartości na gruncie ekonomii, a inaczej na gruncie filozofii, w szczególności aksjologii. W ujęciu aksjologicznym wartość dla klienta wymaga zdefiniowania w pierwszej kolejności łańcucha wartości. Pojęcie to zostało zaproponowane przez M. Portera2, według którego każda organizacja posiada zbiór niepowtarzalnych procesów, a w ramach ich działań, które przenikają się wzajemnie, tworzą specyficzny łańcuch, zdolny wytworzyć taką, a nie inną wartość dla klienta. W tym ujęciu organizacja traktowana jest jako system działań, w wyniku których tworzy się wartość dodaną, będącą sumą wartości cząstkowych. Jest wielce prawdopodobne, że organizacje, które tworzą tę wartość najwyższą, w każdym z procesów osiągają lepsze wyniki od pozostałych graczy na rynku. (fragment tekstu)
EN
The article presents the problems of creating customer value in the services sector on the example of the SPA. Due to the complexity of SPA, in their provision are very different activities. Based on observations SPA sector companies, including the research presented in the article, the company Jelenia Struga, the author draws the conclusion about the crucial role of education in shaping customer value. The author creates a shape model of customer value and selected the value creating activities in the field of education.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Dość szeroki dyskurs na temat etymologii, znaczenia w: K. Rogoziński, Zarządzanie wartością z klientem, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2012, s. 22-24.
  • M.E. Porter, Competitive Advantage, Free Press, Nowy Jork 1985.
  • Ph. Kotler, Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 290.
  • Z. Zymonik, Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Poli-techniki Wrocławskiej, Wrocław 2003, s. 128-129.
  • R. Kaplan, S. Norton, Strategiczna Karta Wyników, Balanced Scorecard. Praktyka, CIM, Warszawa 2001.
  • www.e-hotelarstwo.com/aktualnosci/dossier?more=1254107970.
  • P. Chlipała, Wartość dla klienta w działalności usługowej przedsiębiorstw, www.swiatmarketingu.pl.
  • U. Bąkowska-Morawska, Implementacja strategii zarządzania w kontekście procesów obsługi klienta, Zeszyty Naukowe "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów" 2010, nr 100, s. 14.
  • Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, red. B. Dobiegała- Korona, T. Doligalski, Wydawnictwo Polten, Warszawa 2010, s. 98.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263825

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.