PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 96 Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne | 194--204
Tytuł artykułu

Analiza oferty specjalnych pakietów pobytowych i ich wykorzystania w obiekcie hotelarskim na przykładzie Royal Park Hotel & Spa W Mielnie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis Of An Offer Of Special Stay Packages And Their Use In A Hotel Facility On The Example Of Royal Park Hotel & Spa In Mielno
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesna branża hotelarska funkcjonuje w trudnych warunkach konkurencji rynkowej. Mnogość podmiotów i oferowanych przez nie produktów po-woduje, że poszczególne obiekty podejmują szereg przedsięwzięć i wykorzystują wiele dostępnych metod oraz narzędzi mających na celu wyróżnienie swojej oferty na rynku. Działania w zakresie wykorzystywania marketingu mix (tradycyjnego lub rozszerzonego) mają różnorodny charakter. Jedną z ważniejszych sfer oddziaływania na rynek są przedsięwzięcia podejmowane w sferze produktu turystycznego (hotelarskiego). Obiektem badań w niniejszym artykule jest Royal Park Hotel & SPA w Mielnie - trzygwiazdkowy obiekt zlokalizowany w jednej z atrakcyjniejszych miejscowości nadmorskich w Polsce. Analizowany obiekt należy do znaczących przedsiębiorstw noclegowych w Mielnie zarówno pod względem możliwości recepcyjnych, jak i oferowanych produktów. (fragment tekstu)
EN
The present article covers selected issues related to the demand and supply connected with special stay packages in the Royal Park Hotel & SPA in Mielno. It was demonstrated that offers of this type are very popular among customers. This contributes to their diversification in the facility in question. This phenomenon is the result of among others the current trends in hotel industry, related both to the supply and the touristic demand. The history of the facility in question demonstrates that guests use increasingly frequently offers in the form of an extended package that includes not only accommodation and catering services but also a number of other services (including those in the area of Wellness & SPA). At the same time, a further increase of the significance of this hotel market segment can be assessed: not only in the facility in question but also in the entire hotel sector.(original abstract)
Twórcy
  • Royal Park Hotel & Spa, Mielno
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł. Organizacja. Zarządzanie, wyd. II zmienione, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010, s. 98-99.
  • S. Medlik, Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995, s. 184.
  • W. Błaszczuk, Cz. Witkowski, Hotelarstwo w Polsce. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Akademickie Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola, Lublin 2006, s. 151-156.
  • Turystyka. Zarys wykładu, red. A. Panasiuk, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2001, s. 148.
  • W.W. Gaworecki, Turystyka, wyd. IV zmienione, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003, s. 319.
  • W. Alejziak, Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Wydawnictwo ALBIS, Kraków 1999, s. 234.
  • T. Knowles, Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, s. 123.
  • M. Turkowski, Marketing usług hotelarskich, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1997, s. 51-53.
  • I. Moszkowicz, E. Dłubakowska-Puzio, K. Puzio, Metody łagodzenia sezonowości usług turystyczno-leczniczych na przykładzie OWL Węgiel Brunatny w Kołobrzegu, w: Marketing w rozwoju turystyki, red. J. Chotkowski, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2009, s. 302.
  • D. Jaremen, A. Panasiuk, Usługi hotelarskie jako produkt, w: Hotelarstwo. Usługi - eksploatacja - zarządzanie, red. A. Panasiuk, D. Szostak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 78-79.
  • A. Doliński dzieli usługi hotelarskie na podstawowe, dodatkowe i uzupełniające, a z ko-lei M. Turkowski na podstawowe i dodatkowe (w ramach tych drugich wyróżnia uzupełniające, towarzyszące i fakultatywne), M. Milewska, B. Włodarczyk, Hotelarstwo. Podstawowe wiadomości, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009, s. 205.
  • M. Świątkowska, Usługi hotelarskie, w: Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego, red. H. Górskiej-Warsewicz, E. Świstak, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2009, s. 98.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263827

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.