PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 96 Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne | 231--245
Tytuł artykułu

Mocne i słabe strony przedsiębiorstw świadczących usługi zagospodarowujące czas wolny na tle szans i zagrożeń w otoczeniu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strengths And Weaknesses Of Enterprises Providing Leisure-Time Services In The Light Of Opportunities And Threats In Their Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do przedsiębiorstw oferujących usługi zagospodarowujące czas wolny na-leży zaliczyć m.in. te, świadczące usługi w zakresie kultury (np. kina, teatry, muzea, biblioteki), gastronomiczne (puby, restauracje, kawiarnie itp.), tury-styczne (biura podróży, hotele itp.), oferujące usługi związane z aktywną rekreacją (m.in. ośrodki sportowe, kluby fitness, siłownie, pływalnie). Przedsiębiorstwa te świadczą usługi bardzo odmienne, trudno porównywalne, ale mimo to powiązane ze sobą przez cel działania, którym jest zaspokojenie potrzeb konsumentów, ujawnionych w czasie wolnym. Funkcjonują one w określonych warunkach (wewnętrznych i zewnętrznych), podlegających nieustannym zmianom. Warunki wewnętrzne tworzone są przez zasoby ludzkie, rzeczowe i finansowe. Na zasoby te składają się zarówno środki materialne (kapitał, nieruchomości, wyposażenie techniczne itp.), jak i niematerialne (kadra, jej kwalifikacje i motywacja do pracy, reputacja przedsiębiorstwa, osiągnięcia itp.). Przedsiębiorstwa mogą te zasoby kształtować w pożądanym kierunku, zaś one składają się na ich mocne i słabe strony.(fragment tekstu)
EN
The paper presents the results of the field research conducted under the author's research project no. N N112 257239 financed by the National Science Centre - "The leisure-time services market in Poland towards 2025". The paper presents the results of field research carried out using the in-depth interview technique. The interviews were conducted with 50 managers from leisure-time service providers. The study discusses the profiles of these enterprises, the range of services that they offer. It focuses on the strengths and weaknesses of the enterprises as well as on the growth opportunities that they encounter in their environment and the threats that constitute barriers for their development.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003, s. 162.
  • K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001, s. 108.
  • A. Dąbrowska, Rozwój rynku usług w Polsce - uwarunkowania i perspektywy, SGH, Warszawa 2008, s. 203-236.
  • H. Mruk, Makrotrendy a zachowania konsumentów, w: Konsument. Gospodarstwo domowe. Rynek, red. Z. Kędzior, AE im. K. Adamieckiego w Katowicach, Centrum Badań i Ekspertyz, Katowice 2007, s. 9-28.
  • Prognoza dla Polski do roku 2035 wskazuje, że w perspektywie najbliższych dwudziestu kilku lat nastąpi gwałtowny proces starzenia się społeczeństwa. Prognoza ludności na lata 2008-2035, GUS, Warszawa 2009, s. 152.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171263833

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.