PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 251--263
Tytuł artykułu

Tożsamość i wizerunek podmiotów leczniczych na przykładzie wybranych szpitali klinicznych w Poznaniu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Identity and the Image of Medical Entities on the Example of some Chosen Clinical Hospitals in Poznań
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost świadomości i oczekiwań pacjentów, jak również silna konkurencja na rynku usług medycznych sprawia, że placówki świadczące tego rodzaju usługi są zmuszone do podejmowania określonych wyzwań. Kluczowe znaczenie należy przypisać wysiłkom ukierunkowanym na zbudowanie tożsamości jednostki, a w dalszej perspektywie - na stworzenie i utrzymanie jej pożądanego wizerunku w świadomości odbiorców. W niniejszym artykule skoncentrowano się na aktywności wybranych szpitali klinicznych; przedmiotem analiz uczyniono konkretne działania marketingowe stosowane przez te podmioty.(oryginalny abstrakt)
EN
Due to the increase of patients' awareness and expectations as well as strong competition on the market of medical services, the institutions which provide medical services are forced to undertake some specific challenges. The key importance should be attributed to the efforts directed at building the entity's identity and, in the future, creating and maintaining the desired image perceived by recipients. This paper focuses on the activity of some chosen clinical hospitals; the subject of the analyses is the specific marketing actions undertaken by these entities.(abstract original )
Twórcy
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
autor
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
autor
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Bibliografia
  • W. Budzyński, Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Poltex, Warszawa 2008, s. 73.
  • W. Budzyński, Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, Poltex, Warszawa 2008, s. 11.
  • J. Szocki, Wizerunek firmy w mediach, Wyd. Forum Naukowe, Poznań-Wrocław 2008, s. 13.
  • M. Dobska, K. Rogoziński, Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 225.
  • G. Antonides, W.F. van Raaij, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 175-177.
  • Ph. Kotler, J. Shalovitz, R.J. Stevens, Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej, Wolters Kluwer, Warszawa 2011, s. 405.
  • J. Altkorn, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2002, s. 9.
  • S. Black, Public relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003, s. 97.
  • A. Schmitt, A. Simonson, Estetyka w marketingu, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 61.
  • Kierunki rozwoju marketingu usług. Teoria i praktyka, red. A. Czubała, J.W. Wiktor, Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Marketingu, Chrzanów 2002, s. 243-245.
  • J. Klich, M. Kaustsch, P. Campbell, Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Planowanie, Uniwersyteckie Wyd. Medyczne "Vesalius", Kraków 2000, s. 24.
  • M.D. Głowacka, B. Pawlaczyk, Organizacja i zarządzanie w opiece zdrowotnej. Choroby cywilizacyjne, Wyd. Uczelniane Akademii Medycznej, Poznań 1997, s. 23.
  • A. Bukowska-Piestrzyńska, Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CeDeWu, Warszawa 2008, s. 28.
  • J. Mazur, A. Sznajder, Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa, Policealne Studium Handlowe, Warszawa 1995, s.53.
  • W. Budzyński, Zarządzanie wizerunkiem firmy, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa, 2002, s. 135-136.
  • Procesy przekształceń w ochronie zdrowia - szanse i zagrożenia, red. K. Krajewski, M. Wójtowicz,Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa 2001, s. 119.
  • Z. Zelmer, Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltex, Warszawa 1992, s. 15.
  • S. Czarniewski, Ekonomiczne mechanizmy efektywności komunikacji rynkowej, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Białystok 2010, s. 131.
  • M. Syrkiewicz-Świtała, MoŜliwości zwiększania popytu na usługę medyczną w poszczególnych jednostkach medycznych, "Antidotum. Zarządzanie w opiece zdrowotnej" 2001, nr 4, s. 12-15.
  • E.M. Cenker, Public relations, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2002, s. 30.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264005

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.