PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 289--301
Tytuł artykułu

Pozycjonowanie jako źródło przewagi konkurencyjnej uczelni w warunkach niżu demograficznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Positioned as a Source of Competitive Advantage Universities in the Conditions of Demographic
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie zagadnień związanych z pozycjonowaniem uczelni ze szczególnym uwzględnieniem jego znaczenia dla polskich szkół wyższych w warunkach niżu demograficznego, procesu projektowania strategii pozycjonowania oraz jego przykładów. W opracowaniu wykorzystano źródła wtórne i wyniki badań własnych.(oryginalny abstrakt)
EN
The objective of the paper is to present main issues related to the positioning of the university with particular emphasis on the importance of positioning for Polish higher education institutions in the condition of demographic decline, the process of positioning strategy formulation and its examples. The study uses secondary sources and the results of author's primary research.(abstract original )
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • A. Ries, J. Trout, Positioning: the battle for youmind, New York, Warner Books, 1982, za: Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 286.
  • Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, red. J. Mazur, Difin, Warszawa 2002, s. 88, za: Z. Knecht, Zarządzanie marketingiem, C.H. Beck, Warszawa 2008, s. 66.
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza..., s. 283.
  • M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych, Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000, s. 95-96.
  • I. Rutkowski, Strategie marketingowe - sposoby interpretacji, "Marketing i Rynek" 1995, nr 9.
  • Ph. Kotler, K.F.A Fox, Strategic marketing for educational institutions, Prentice Hall, New Jersey 1995, s.163-164.
  • T. Hayes, Przyszłość marketingu w szkołach wyższych, w: Marketing w szkole wyŜszej. Przemiany w orientacji marketingowej, red. G. Nowaczyk, D. Sobolewski, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2011, s. 125-126.
  • A. Kulig, P. Lisiecki, Wyróżnić się, ale czym? Strategie marketingowe szkół wyŜszych, w: Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji..., s. 277.
  • Ph. Kotler, K.F.A. Fox, Strategic marketing..., s. 178.
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza..., s. 549.
  • Ph. Kotler, K.F.A. Fox, Strategic marketing..., s. 178.
  • Ph. Kotler, K.F.A. Fox, Strategic marketing..., s. 180.
  • H.W. Boyd, M.L. Ray, E.C. Strong, An attitudinal framework for advertising strategy, "Journal of Marketing", April 1972, s. 27-33, za: H. Hall, Marketing w szkolnictwie..., s.84-85.
  • J. Kall, Reklama, PWE, Warszawa 1999, s. 129.
  • Ph. Kotler, K.F.A. Fox, Strategic marketing..., s. 180.
  • M. Krzyżanowska, Marketing usług organizacji niekomercyjnych, Wyd. WyŜszej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000, s. 95-96.
  • A. Kulig, P. Lisiecki, Wyróżnić się, ale czym? Strategie..., s. 282-292, A. Pabian, Marketing szkoły wyższej, Wyd. ASPRA, Warszawa 2005, s. 100-107
  • A. Kulig, P. Lisiecki, Wyróżnić się, ale czym? Strategie..., s. 281.
  • Droga Koźmińskiego, "Perspektywy", kwiecień-maj 2011, s. 78.
  • Strona internetowa Uczelni Łazarskiego, http://www.lazarski.pl/o-uczelni/misja/; Ułatwiamy karierę, Rozmowa z prof. dr hab. Darią Nałęcz, rektorem Uczelni Łazarskiego w Warszawie, "Perspektywy" 2011, nr 11-12, s. 5.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.