PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 96 Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne | 469--479
Tytuł artykułu

Rozwój usług merchandisingowych - uwarunkowania i tendencje zmian na przykładzie branży odzieżowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Development Of Merchandising Services - Conditions And Trends On The Example Of The Clothing Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pierwsze przesłanki merchandisingu pojawiły się na początku XX wieku w Stanach Zjednoczonych wraz z powstaniem nowej kategorii punktów sprzedaży detalicznej - sklepów samoobsługowych1. Pierwszy supermarket - "Piggly Wiggly" - otworzył 6 września 1916 roku w Memphis w stanie Tennesee Amerykanin Clarence Saunders. Był on samoukiem - zakończył edukację w wieku 14 lat i rozpoczął pracę jako sprzedawca. Po wielu latach doszedł do wniosku, że tradycyjny sposób sprzedaży jest mało wydajny i kosztowny. Recepta Saundersa była prosta: niech klienci sami biorą z półek to, co chcą kupić. Sklep będzie mógł zatrudniać mniej osób, towary będą tańsze, a niższe ceny przyciągną klientów. Saunders wprowadził wiele rozwiązań, z których część jest do dziś fundamentem działania supermarketów. Sklep "Piggly Wiggly" był zorganizowany na wzór labiryntu - po kupieniu np. mleka klient nie mógł pójść od razu do kasy, lecz musiał przejść przez cały sklep, wzdłuż wszystkich półek z towarami. Wynalazca słusznie uważał, że klient po drodze może coś zauważyć i zdecyduje się na zakup, o którym wcześniej nie myślał.(fragment tekstu)
EN
Merchandising services contribute to the growth in retail sales significantly. It is the shop design, the atmosphere and good exhibition of the product affect consumer decisions on the selection of the shop where he makes purchases. Enterprises in their activities cannot forget that in order to generate profits they must have the ability to adapt to the expectations and needs of potential customers. Supply of merchandising services to meet the individual needs of consumers will be most successful.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • B. Borusiak, Merchandising, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Po-znań 2005, s. 7.
  • A. Leszczyński, Supermarket-sztuka sprzedawania, w: www.wiz.pl, 10.03.212.
  • L. Witek, Merchandising w małych i dużych firmach handlowych, C.H. Beck, Warszawa 2007, s. 1.
  • T. Goban- Klass, Komunikacja marketingowa - kształtowanie społeczeństwa konsumpcyjnego, Wyższa Szkoła Handlowa w Radomiu, Radom 2006, s. 295-296.
  • M. Rzemieniak, Merchandising, w: Komunikacja marketingowa: instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa 2006, s. 167.
  • E. Diamond, J. Diamond, Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007, s. 105.
  • T. Morgan, Merchandising. Projektowanie przestrzeni sklepu, Arkady, Warszawa 2008, s. 30.
  • www.egospodarka.pl, 15.03.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171264101

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.